|
Sida 103 av 151
|
|
|---|---|
| Tycker ändå det är lite snålt med bilder, med undantag för helgonet som har en hel hemsida :) | |
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
ja de e dåligt me bilder men de e knark å lägga in bilder här ju |
| koman: tackar! | |
|
klang: jag kan starta upp ett album med bara 524td också bara jag får bilder så skicka alla bilder ni kan till mailen så lägger jag upp dom direkt min hemsida Länk |
|
|
Jo nu är jag verkligen sugen på att riktigt "söndertrimma" Helgonet: Varifrån beställde du vattensprutet såg att det finns laddtryckstyrda från en svensk sida för ca 5000 kronor komplett system. Borde jag låta fräsa en sådan cylinderlockspackning som du har åxå eller kan jag köra vidare med original? Kostade det att göra den packningen? å vilket material? Dom jäkla Mercorna har ju den "multivalve" tekniken vilket lär vara av helt avgörande betydelse för effektresultatet. (räcker bara till ca 450 hk den "vanliga" motorn) Kanske där man som BMW ägare "stupar" MEN ACK DEN SOM GER SIG !!! |
|
|
Helgonet: Får se till att fixa det. Det kommer hagla bilder om cirkus 2 veckor när jag kommit hem från semestern, då ska det börjas bygga :) Kräver en eget projektalbum :D Mvh Klang |
|
|
Mekpump, spridare, grenrör, finfin kam kostnad 0:- nicey nice =] |
|
|
kenna: insprutet beställde jag från Hedquist dieselservice i Luleå och packningen kommer jag tyvärr inte ihåg var jag beställde den ifrån men toppen minns jag kom ifrån spanien. men du kan ju montera dit den tjockaste packningen direkt utan att plana toppen så blir den ju kompsänkt då den är nästan 1mm tjockare än den minsta min hemsida Länk |
|
|
bumse: hur går det med ditt projekt eller är barnet ditt projekt numera? min hemsida Länk |
|
är de någon som fått tag i andra kammat till 324td ? |
|
nope, och jag tror till 99% att dom numera tillverkar endast till td modellen varför ska du byta den? en turbo ska ju ha en "snäll" kam eftersom turbon/laddtrycket tar över när varvtalet stiger min hemsida Länk |
|
man kan få tag på båda kammarna td å d kam va inne på bmw å fråga där e ju ett lyft som e tramsigt på dessa motorer |
någon som är intreserad av ett om svetsat insug till 324td ? |
|
ikväll var jag på verkstan och fixade till frontspoilern med fästen och blinkers så allt funkade och på hemvägen gasade jag på lite grann och saktade då in för en stund. Då dyker det upp en 330d som ville raisa och ja tänkte, javisst inga problem och så närmar vi oss en rondell och han börjar gasa inne i den och jag likaså. helve... jäv.. vilket ställ jag fick då laddtrycket skenade iväg, så jag fick snällt lätta på gasen och släppa iväg han med skakiga händer och ben. nå mer svårkörd bil har jag inte testat än idag, så ett tips till er som är sugna på stor turbo till en diesel:ta en lite mindre än kkk27 om ni vill köra som folk min hemsida Länk |
|
| Men... JAG vill iaf. INTE köra som folk :) "skriver upp en kkk 27 på inköpslistan då." | |
|
jag tror att det kan bli bättre med tilläggsinsprutet då effektkurvan blir lite jämnare och börjar tidigare, för nu så kommer den så högt upp i registret och när det väl kommer så är det väldigt svårt att kunna pumpa på gasen och justera "bredstället" man får, då den antingen ger lite ladd eller allt. alternativt ska jag ändra öppningstrycket i spridarna till 150bar så den börjar pumpa in mer bränsle från botten istället. nu är bakspoilern beställd också och det blev denna:Länk sidokjolarna vet jag inte vilken jag ska ha , och visst är det så att det skiljer sig mellan 2 dörrars och 4dörrars? min hemsida Länk |
|
|
helgonet: Jo visst har det blivit lite mer tid med lillan, men ska försöka ta igen lite tid i sommar då jag är ledig i 8 veckor.. ;) Sidokjolarna behöver inte skilja sig imellan 2-4 dörrars så vida dom inte går upp på dörrn/dörrarna. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
den här är det som jag beställde till sidan:Länk den måste väl passa på en fyradörrars? i annat fall är det bara att kapa och putsa,hehe. är det någon som är sugen på att byta bakaxel eller har någon liggandes? den jag har är med utv 3.23 och jag vill helst ha 4.10 givetvis diffad som den jag har. min hemsida Länk |
|
|
Tjena nu har min 324TD sett det sista ljuset tyvärr... Så nu har jag en komplett motor till salu om det e nån som är intresserad. Kan även plocka bort delar om det e nått speciellt ni behöver... //Patrik The Man,The Myth,The Legend.. |
|
|
Glömde bort att det finns en hel del kaross delar oxå och inredning. Allt utom bak delen.... :( The Man,The Myth,The Legend.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.