|
Sida 101 av 151
|
|
|---|---|
|
Avgasröret blir lätt , för jag har den delen från 5 serien (på istävlingsbilen) så den kan jag "låna" därifrån över sommarn iaf. Å det kan jag iofs. åxå göra med oljerören. Får fixa nytt till den andra bilen till vintern (senast) :) så... men... Ska upp till Nordkap nu om en å en halv vecka så... tror det får vänta tills efter jag varit dit. Är vel ca 140 mil dit härifrån så det blir ju lite körande då :) Men jag ska ju ta det lugnt å sakta då hehe. Njuta av midnattssolen :) |
|
|
Helgonet: fixa så du får visa vad dieseln går för:P jo min bil går bara kanon:) |
|
|
äntligen fick svarten komma ut i solskenet efter en massa olika bekymmer i slutändan som vanligt när man har bråttom. bumse: jag kan bara säga att turbon laddar sent men att när den väl gör det så skjuter det på utav helve..... jag hade tyvärr bara downpipem monterad och inget luftfilter så det blev bara en kort vända då den låter som hela piteå dragway tillsammans när den kommer upp i varv,hehe Nu så blir de fest ikväll då jag även hunnit med att införskaffa en äkta hemmabar. Två saker att fira med andra ord fortsättning följer och bilder samt film så fort servern som har min hemsida återuppstartar. min hemsida Länk |
|
|
Har fått för mig att investera i ett sommarfordon så dieseln kan åka in i garaget lite längre perioder än över dagen.... suzuki gs1000g '82a roligt roligt roligt roligt! |
|
|
Nu så är avgassystemet monterat och klart. nya tester gjordes idag och det är ruggigt svårt att få till starten då man måste ha mycket höga varv för att turbon ska börja ladda. Men sen när man lägger i tvåan och uppåt så flinar man bara då hastighetsmätaren beter sig som en varvräknare,hehe imorgon ( söndag) ska jag klocka bilen och se vilka tider man får 0-100, 100-150 och 0-150 och kunna jämföra mot hur den gick tidigare. bumse: nu måste du sätta fart på din kärra!!!!!!! min hemsida Länk |
|
|
helgonet: säg til när du far ut så tar jag ut 5an och följer med å leker:) |
|
|
koman: hur i helsike gör man för att vicka fram ryggstödet bak på kombin? jag har tryckt ,ryckt,slitit och slagit överallt runt den men inte hittat var spärren ska släppas. min hemsida Länk |
|
|
Helgonet: Fäll upp dynan man sitter på, där hittar man det... en plastpinne typ har jag för mig det är såhär utan att gå och titta efter... |
|
|
det löste sig till slut min hemsida Länk |
|
| hej expansions kärlet i din bil passar nog inte för att de och motorn kommer från en 524td-86.. om det är den bilen jag tänker på så var jag med och bytte motor i den och jag har kvar org,motorn dock dålig topp. den jag tänker på var vin/mörkröd. | |
|
larsk: vilken bil pratar du om? inte kennas vinröda iallafall för den har jag bytt motor på då jag ägde den innan jag sålde den till han. min hemsida Länk |
|
|
problem att få hem frontspoilern från dns har gjort att jag istället beställde hem en ifrån dreamcar. Dom sa att den skulle komma fram redan på tisdag nästa vecka vilket är fint då man kanske kan fara ut i trafiken med den utan att halva befolkningen vänder på sig när man passerar förbi. nu är man ledig i helgen och ska laborera med laddtrycket så det kommer upp i dom gamla 2.5-3bar som var härliga att lyssna på då det viner fint i systemet. är det nån fler som undrar vilken bil larsken pratar om eller ? jag tror han har svarat på fel inlägg eller va? min hemsida Länk |
|
|
nej jag har inte svarat på fel inlägg! den kan ju vara den åxå för de är ju ett par år sen de här hände. men skit samma tänkte bara vara lite till hjälp..... |
|
|
larsk: här har du min gamla på bild Länk ps. och som jag köpte av Koman för några år sedan min hemsida Länk |
|
|
Helgonet: När får vi se filmen du skulle lägga upp på sidan din? Vi skulle ju få se den så fort hemsidan din var uppe igen, o de e den ju nu.. =) /Johan V |
|
| Helgonet: Ska jag komma filma åt dig (förutsatt att du har en kamera =] ), nog ska det gå få till en riktigt vass film. Klippa och trixa ihop film ska nog vara skoj. | |
|
nu så har jag lagt in dom första filmerna men men fick dock sänka laddtrycket 1bar till beskedliga 1.5 för att kopplingen höll som sagt var inte länge så nu är den stående ett tag till tyvärr då jag ska montera in tilläggsinsprutet samt byta kamrem och koppling. nu är de riktigt skoj att köra den då den går som ett skållat troll,hehe och intercoolern kan jag tala om gjorde susen då insuget numera är iskallt trots 20grader ute och motorn i arbetstemp min hemsida Länk |
|
| Var upp till Nordkapp över helgen på en liten "snabbis" å det gick fint , MEN NU är nånting galet... På tomgång går den alldeles strålande fint men på ett område ca 1300-1500 rpm. så går den ojämt som fan å vibrerar som värsta vibratorn. Sen går den helt perfekt igen från ca 1600 å högre. Vad är på gång ? Tror jag "lånar" motorn ur racern snart så jag får ta en genomgång av denhär i lugn å ro. | |
|
låter som en spridare kärvar är det alltid så numera oavsett hur du kör eller när den är varm eller kall? min hemsida Länk |
|
| Problemet är löst nu =) Pinsamt lätt fixat haha Bara det att det hade lossnat en bit av fläktvingen (antagligen pga. en kollision med en fågel) så det blev sådan obalans i hela bilen att den vibrerade. Hade slagit lös en bit ur kylaren åxå men den håller tätt. Jag som hann bli orolig att det var nåt värre på gång :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.