AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
559.240

hur många 324td i landet?

Sida 100 av 151
Kenna, jag skickat pm till dig för en vecka sedan :P
Ke
114
Kenna

324 TD (tävlingsbil)
324 TD -90
324 D -86
324 D -87
315 E21 -82
535 -89 (motorlös)
524 TD -86 (motorlös)
Tycker här är så lugnt. jobbar själv så jag har inte haft så mycket tid att göra bilen i sommarordning men... snart så...

Klang: om vadå ?
nu har jag fått igång hemsidan igen och börjat skruva ihop allt.
om allt går väl så blir det uppstart på lördagmorgon för att testa in grejerna.
metanol7vatteninsprutningen från USA verkar dock ha strandat (Titanic 2) då jag inte fått grejerna därifrån än.men men
direkt efter uppstarten så ska växellådan samt kopplingen/kardanen bytas och likaså tanken till en mindre.
Så man har lite grejer att göra i helgen,hehe

ps.ska försöka få nån som filmar när jag kör igång den igen.
koman kanske är i luleå nån dag?

Länk
Skönt att bilen kommer ut :)

Hos mig händer det inte mycket...
Pendlar till jobbet med den nu, så det snålkörs,förutom när man blir ledsen och får ett behov att sota ner folk som trycker i arslet :P

Måste nog in och skruva lite på den idag, men orken är inte stor...

Lycka till!

mvh
klang
bumse: när du monterar dit turbon så måste du förlänga oljereturen ca 8cm från anslutningen till turbon och nedåt pga att kröken svänger för tidigt och tar i grenröret annars

Länk
ops, glömde en sak till, avgasanslutningen måste förlängas ca 5cm i höjdled för att "räcka upp" till avgashuset

Länk
*B
535
*Bumse*
324td -88
Jag har redan en custom retur för oljan, men det blir helt nytt med stålomspunnet.

Det kommer lösa sig för jag ska svetsa ihop ett 3":s system när det blir dax.. Det du nämnde märkte jag när jag skulle ha dit 524:a turbon på orig avgas, fick man förlänga å greja.. =)

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Ko
246
Koman
130IA-07
Helgonet:
Nog kan jag komma filma, inga problem! (nåja, förutom det hemska arbetet =[ )

Mitt senaste äventyr med min 324 slutade i en stor en pöl med olja på golvet. Bytte olja, såg det sipprade ut litegrann mellan filterhuset och locket för filtret... så jag tänkte dra åt lite lätt tills det slutade. Drog lätt (och jag menar lätt) åt ena muttern - då sa det kling och pinnbulten gick av, olja började spruta utav bara den. Gick huvaligen fort komma upp och stänga av bilen.
Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
här har de hänt en hel del med motorn med

någon som e intreserad av en grenrörsfläns till 324td i 10 mm rostfritt

Nu är depressionen ett faktum...
Igår, när jag var ute & rödljusrace, så gick upphängningen för bakaxeln av igen...
Bytte locket för runt 1-2månader sedan, men "fuskade" genom att inte byta bussningen (kostade runt 450kr, locket 500)...

Och givetvis bedrog snålheten visheten, och bussningen gick åt h-vete, och likaså locket (givetvis, den släpades i backen i 5-10m innan man insåg vad som hänt)

Bara börja om från början med andra ord, men nu j-vlar ska det inte sparas en enda krona :P

Suck... bara bärga hem bilen från Edsberg nu... 2mil.. :\

Någon som har en diff till övers?

Mvh
Klang
klang: du åstadskommer det ingen annan lyckas med trots mycket mer effekt,hehe
jag har en nylackad bakaxel som e diffad med 2.93 i utväxling om de skulle passa? ( från en 325 eta). Bilder kan skickas ikväll om det finns intresse
jag hade tänkt ha den till svarten men vill nu hellre ha en med 4.10 i utväxling då den bara kommer gå i stan och på strippen

Länk
helgonet:

Jo, den borde väl passa? Har ingen större koll själv, men jag hade i vilket fall tänk & spänna upp den innan montering, då jag börjar bli ilsken på min nuvarande ;)
2.93, måste vara ganska anpassat för motorväg den? Låter prima vara :)

Vetefan, om det inte är så att jag har för lite effekt så den bara studsar på asfalten eller ngt...
Får helt enkelt beställa steg 2 tidigare än planerat ;)

Vad hade du tänk dig för pris? Antar att jag får köpa nytt lock i vilket fall? så jag slipper detta i framtiden igen. heh...
Jo, tar gärna någon bild på den :)

Mvh
Klang
jag skickar mail ikväll med bild och pris

Länk
om den studsar så har du för mjuka fjädring/stötdämpare vilket gör att dämparna inte hinner med att trycka ned hjulet efter stötarna som uppkommer när du "börnar" fast den

du har mail i powerposten

Länk
Ke
114
Kenna

324 TD (tävlingsbil)
324 TD -90
324 D -86
324 D -87
315 E21 -82
535 -89 (motorlös)
524 TD -86 (motorlös)
Nu har jag fåttt mina vita Compomotive rallyfälgar :) Hmm... är det bara att "bulta på" 5 seriens Turbo på 324:an ? Oljeröret tex.. ?? MED grenrör å allt såklart.
*B
535
*Bumse*
324td -88
Kenna: Har du oljerören från 524:an så ska det fixa sig. Jag hade inte det så jag fick bygga egna.
Det du behöver göra är att modifiera avgasröret, för anslutningen till den turbon sitter både högre och längre fram.

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
nån som har en billig diesel pump ?
till 324td
Helgonet: Ä
r du klar med bilen ännu?
ska du köra i pite?
boonie:Det är tänkt att uppstarten ska ske idag så vi får se.
Det är bara avgassystemet kvar nu förrutom tilläggsinsprutningen som fattas
Jag har tyvärr inte fått frontspoilern eller insprutningen än så det blir nog tufft. jag kan ju inte köra utan front för då kommer jag nog knappast till piteå innan snuten har stoppat mig,hehe

men jag ska dit iallafall och kika givetvis.
hur går det med ditt projekt?

min hemsida Länk
bmw:pelaren thorsella ska ha en liggandes tror jag

min hemsida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.