|
Sida 10 av 151
|
|
|---|---|
|
Man kan aldrig få för högt laddtryck.. ;) Hur högt är det? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Man kan bara ha för klena rör och kopplingar. =] Ska besiktiga min andra td nästa torsdag... mys. |
|
|
så rätt.. =/ Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
igår så var jag och hämtade diesel i finland med en citroen diesel och turbotrycket på den försvann(ett rör till insuget släppte) med 300liter och bagage blev den en av tidernas slöaste diesel 90hk med turbo,tänk dig utan toppfarten var 110km/h thunderbolt:hur mycket laddtryck har du i? bumse:blir det racekoppling nu? helgonet |
|
| Ja det är tänkt att jag ska försöka pilla dit nått sånt.. =) | |
|
igår så gick inte bilf.n igång kollade upp glödstiften och det visade sig att tre hade gått sönder coolt att man kan kolla dom utan att skruva ur dom man mäter vid elboxen dit kablaget går från stiften en sexpolig kontakt jag trodde att när den gröna lampan bredvid glödningen på instrumenteringen lyste var det problem ,men det visade sig vara tvärtemot 114kr styck på auto ojanpäre är väl billigt .(beru) var märket helgonet |
|
|
Tror det är en 50lapp +/- någon krona från biltema... Smidigt värre kolla i en kontakt, kollade mina när jag hade isär motorn jag... Gott om plats utan insug och insprutningsrör... och annat grejs ivägen. |
|
|
koman:hur gick besiktningen? helgonet |
|
| Det får jag se nu på torsdag. | |
|
Gick inte så tokigt med besiktingen... Var och skulle fixa lampor och allt sånt igår, skärmblinkerserna var borta... bytte lampor... nä, mätte volt, knappt det rörde sig. Tittade lite snabbt efter skarven, sitter bakom en massa plast... i mörkret så blev jag less - var i farsans garage, det har inte hunnit få sig belysning än - och sket i resten. Blinkerslampan vänster fram gick praktiskt nog på vägen till besiktningen. Allt som allt, blinkerserna, halvljuset för lågt och slitna bromsklossar... |
|
|
inte illa för en bil som stått ett tag blir det uppställning nu? helgonet |
|
|
Redan påställd... Blir köpa klossar och lite lampor... sen blir det nog tid nästa helg att fixa ihop det... och sen göra den helt lagligt snarast och sälja. =] |
|
|
Helgonet: Laddtrycket på full mutter varierar från dag till dag, men mellan 14-18 psi ligger det, uppmätt med en kalibrerad mätare. 13-14 psi verkar den tolerera, iaf kortare perioder.... För mycket laddtryck kan man nog inte få, men när motorn "stängs av" känns det dumt :( |
|
|
Vad är förhållandet psi mot bar? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
1psi = 0.0689475729 bar 14 psi = 0.965266021 bar 18 psi = 1.24105631 bar Inte ska man väl mäta tysk kvalité i amerikansk skräpkvalitémått =] |
|
|
thunderbolt: men då är det ju inte nå högt du har inte hittat nån laddtrycksbegränsare? nu är snön här så det blir väl att ställa ner laddtrycket ett bar nu typiskt när man fått allting tätt och justerat önskar man haft en 325ix med diesel helgonet |
|
| nej, någon mekanisk laddtrycksbegränsare kan jag inte hitta. Tror den öppnar wastgaten eller stryper bränslet. | |
|
helgonet: Bara köpa en ix och börja bygga om och härja då! =] |
|
| T: Min strypte också bränslet (antagligen) för bilen dog när man ladda lite för hårt, men det problemet bygger jag bort när jag sätter dit mek pump.. Wastegaten öppnar väl alltid då trycket går upp till viss gräns och så går det tillbaka något.. | |
|
tacka vet jag mekaniskt det funkar välkommen till minus 21grader upptäckte i förrgår att batterivätskan var låg tog då en flaska från garaget där det stod batterivätska på hällde i,och såg glad ut imorse ville den inte gå igång,upptäckte då att vätskan var fruset i batteriet det var rent vatten i flaskan alltså och inte destillerat så nu blir det att köpa ett nytt batteri har ni optima eller ? helgonet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.