|
|
|
|---|---|
ErikNilsson |
Jag har letat och läst med ljus och lykta men hittar inget riktigt konkret i forumet. Alltså frågan är vad det kostar att renovera 2 st 17" fälgar. Intera finns ju att lämna in dem hos men då man numera bor i Skåne så blir det lite väl långt. Någon har tipsat om Fälgfixarna i Helsingborg. Är detta enda alternativet? Kostar det runt 1000:-/fälg eller kan man få det gjort billigare? De är kantstötta och färgen har flagnat lite. Någon måste väl ha erfarenhet av Fälgfixarna eller något annat ställe? /Erik |
|
Jag har ett bra tips, maila mig så får du hans nummer... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Fälgfixarna tar 600 kr fälgen för omlack. Och behöver de lägga i material och svarva tar de någon hundra lapp till per fälg. Tyvärr e väntetiden minst 8 veckor hos fälgfixarna. Jesperado: Om du har något bra tips så kan de göra gott i min mailbox med :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Äh, jag lägger ut det här direkt, det är ju bara bra reklam! "Dala" kallas killen, håller till utanför Ystad. Gör bra jobb till bra priser (min erfarenhet)... 0708-552378 Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
ErikNilsson |
Tack för svaren! Fälgarna jag har är M-contour som väl har någon slags polerad fälgbana? De ser inte ut att vara helt silverlackerade där eller har jag fel? Kommer detta att ställa till problem vid en renovering tror ni? /Erik |
| Hade mina M-Kontur iväglämnade p g a skavda kanter. Killen som hade dem innan mig hade varit av vägen så högerfälgarna var inte så fina... Dock blev resultate bra, man ser lite var det är ifyllt på kanterna. Men det är inget man tänker på om man inte vet om det. Om du inte vill ha polerad kant igen, utan lacka istället, så kommer det inte att synas alls. | |
|
Jag lyckades dra en av mina fälgar rejält i en trottoarkant för ett par år sedan. Fälgfixarna i Hbg fixade reparationen den gången. Jag kör med högglanspolerad fälgbana utan klarlack, och det syns inte ett spår efter skadorna... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Erik: Jag lämnade in mina fälgar på en fälgverstad i Mörarp. Blev nöjd med jobbet. 1000kr för riktning, iläggnad och polering. Detta kan vara ett alternativ till typ Fälgfixarna om väntetiderna där är långa. Fälgrikt Alu. Svets o. Smide Bjuvsleden 2, Box 7, 260 34 MÖRARP Tel. 042-791 40 Mobiltfn: 070-397 20 72 Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
ErikNilsson |
Tack för svaren allihopa! Det är ju trots allt vintersäsong nu så det är ju inte sååååå bråttom ännu. Fråga, han som har fälgfixarna är det samma herre som tidigare chromade fälgar? Har nämligen absolut ingen bra erfarenhet av honom isåfall. Är det samma person så är det en riktig lurendrejare. /Erik |
ErikNilsson |
För att förtydliga så menade jag att det inte gör så mycket om Fälgfixarna har lång väntetid fast det är ju väldigt bra att känna till alternativ i trakten. Tack Jimmy! /Erik |
|
Fälgfixarna har inget o göra med någon chrom firma. Dom har ett i princip solidt rykte, och gör väldigt bra jobb. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
ErikNilsson |
Ok, tack Wendtan! Det var ju bra att få det utrett. Minns jag inte helt fel så jobbade chromgubben tidigare på fälgfixarna men startade eget bolag med enbart chromning. /Erik |
|
Lämnade in två fälgar på Intera i Sthlm idag, mindre lagning och lackering kostar 1250 sek per fälg /Ronny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.