|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 318 tds -96 manuell, när jag släpper gasen så hänger den kvar i ca 1 sekund så när jag växlar och släpper upp kopplingen igen så rycker bilen till (hostar). Om jag förstått rätt så är det elektronisk gas, vilket gör att det inte går att smörja någon vajjer... Har någon ett tips? Mvh Josef | |
Grusse |
Undrar om du kom fram till vad problemet var? Har samma problem fast på en 528 E39. Tacksam för tips! |
|
Har haft samma problem på min 328 e46, men det fixade sig. Efter att ha frågat på BMW-verkstan och märkt de inte hade något förslag så provkörde jag en likadan bil men ett år nyare och den gick finfint. Bad dem då att kolla upp om mjukvaran skilde något på denna bil mot min, och det gjorde den. Då bytte dem mjukvara i min och vips så gick den bättre. Lycka till. |
|
|
Hade samma problem på min...men det var bara mattan som låg och tryckte på den! hehe =) BMW325IM |
|
|
Hej Det var dieselpumpen som började bli sliten, jag hällde tvåtaksolja så gick den bra igen. /Josef |
|
stefannorr |
Hade samma problem på min 320-97,när de var kallt ute så fastnade gasen i vissa läge typ på 4000 varv,bara böja sig ner o dra upp pedalen med handen..kul : ( Lämnade in den på BMW o dom smorde upp nåt,men felet återkom senare..hände alltid om de var typ - 20 eller kallare,så nåt med frysning måste de ju ha varit. |
|
hej ja har samma problem på min 325 tds. den kan stanna upp en sekund när man släpper gasen. o ibland kan den stå still på varvet 1050 typ, o stå där i 2 sekunder o sen går den ner på tumgång. kan de va pumpen som börjar bli dålig? var va de man kunde hälla tvåtakts olja? i bränsle tanken? mvh magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.