|
|
|
|---|---|
|
Hej Om jag lägger i Neutral på min 328iA E36 så har den en tendens att dra lite bakåt. Den orkar inte rulla iväg bilen från stillastående, men backar man bilen för att sedan lägga i neutral så rullar den väldigt "lätt". Gör man tvärt om, att man rullar framåt för att sedan lägga i neutral så "bromsar" bilen... Åtgärder? /P | |
|
Låter som något kopplingshus i lådan inte fungerar som det skall. Vad är det för låda i bilen? Ingenting är omöjligt |
|
| Bilen SKA stå stilla när du ändrar körläge. Tror inte det är såbra för lådan omdu rör spaken när bilen rullar. Har jag fel? | |
|
Nej, jag vet att det inte är bra och det är inget jag gör. Men det känns när man står still och lägger i D alt. R att det drar väldigt mycket mer i R läget. Så för att testa så rullande jag åt båda hållen i 2km/h och upptäckte då att jag kände rätt. Vet ej vad det är för låda. En 328i -95 /P |
|
|
Kanske kan hjälpa att byta olja och filert i lådan. Tror dock att BMW gör detta vid någon service men jag är inte helt säkert. Kan vara ide att fråga någon som renoverar lådor om dom kan känna till vad som är fel. Ingenting är omöjligt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.