|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder.....från 86mm till 93,4mm, utan att det blir för tunnt gods??? | |
|
Jag har delat på flera sådana motorblock vid cylinder 3 eller 4 (dom lättare att bära till "skroten" då). Jag tittade naturligtvis inte efter just detta men intiutivt vill jag påstå att det inte är så tjockt gods i cylinderväggarna att det går att borra så mycket! Per L |
|
|
hur mycket är det möjligt att borra??? kan man borra upp till 88,90??? |
|
|
hur mycket är det möjligt att borra??? kan man borra upp till 88,90??? |
|
|
Det skulle jag tro att det går men jag vet inte! Ett förslag är att ringa till någon proffsig motorenoveringsfirma och fråga vad dom tror! Eller hur dom skulle göra för att ta reda på det! Tex: - Pelganders Motorslip i Örebro - Walléns Motorrenoveringar i Göteborg Om inte annat borde dom ha känningar "i branschen" som gör att du kan få tips på företag som kan ha stött på denna fråga! Tex motortrimningsfirmor Per L |
|
|
ja tackar för svaren... får ta och ringa runt lite...hadde hoppas på att nån här på forumet satt på info om detta...... |
|
|
njae...är lite osäker på 2,8ans block. Men på 3,5an så kan man borra 94mm iaf. Om man ska vara på den säkra sidan så använder man sig av ett kat block (samma gjutning som till s38b36) Inget bra svar på din fråga...men kanske lite hjälp. /Pelle |
|
|
då får ja leta reda på större block.....eller om det finns andra sätt att höja volymen Tex. genom att byta vevaxel, stakar, kolvar mm vilka motorer ska leta efter????? är väldigt tacksam för svar...... |
|
|
Det är samma cylinderdiameter (86 mm) på 2,5 och 2,8 litersmotorerna. Vevaxelns slaglängd skiljer. Vad jag kommer ihåg är stakarna lika för alla (vanliga) M30-motorer! Samma gäller 3.0 och 3,3 litersmotorerna (89 mm) 3,0 CSL med 3,15 litersmotor hade 89,25 mm cylinderdiameter Dom första 3,5 litersmotorerna (egentligen 3,4 liter) hade 93,4 mm cylinderdiameter men det fungerade visst inte så bra så man gick ner till 92 mm (1982 på 6-serien. På dom övriga vet jag ej). Samtidigt ökades slaglängden från 84 till 86 mm. Mitt bästa råd är att köpa en begagnad 3,5 litersmotor. Det brukar rätt ofta finnas sådana till salu här! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.