AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.161

Svarta prickar på lacken ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Jag har litte små svarta prickar på bilen , märkte det vid tvättningen igår , i o med att de sitter på bakpartiet så kan det inte va stenskott , jag antar att det är asfalt fläckar eller nåt dylikt , min fråga hur får jag bort de ? avfettning vill jag inte ta på bilen får jag har ingen lust att vaxa om bilen igen men jag har hört att det finns nån medel som är just för sånt på lacken men kommer inte ihåg namnet nu ,
Använd T-grön...du behöver inte vaxa om bilen varje gång du använder avfettning.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
På med kallavfettning där prickarna är. Se till att bilen är torr innan du sprutar på.
Maxad:

Åk till Jörgen på Ditec jag fick oxså några gula på min bil för ett tag sen och testade liknande medel dvs starkt avfettning+ andra medel utan bra resultat.

Kanske dax för en prov tur?

/
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jonasjonas , det va det där medlet som jag hade hört fast hade glömt bort namnet , vart kan man skaffa sig sånt ?

starre , jag håller jo på att sälja bilen så jag har ingen lust att lägga ut mer pengar på den :) , visst säg till när det passar dig så kan vi stämma av nånting .
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Mekonomen till exempel, kanske att det finns på Clas Ohlsson också?

/Jonas
Maxad:

Hur har det gått med fläckarna?

Kanske denna helg passar det för dig?hör av dig
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Autoexperten har också! Var och kollade idag :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
starre , sorry så inte inlägget först nu , var du o luftade M3an i fredags :)) tror du körde om mig på E-18 vid 9 tiden
Maxad:

Menar du 21.00 så kan det mycket väl stämma:))råkade träffa farbro blå oxså........

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
starre , japp på kvällen svängde av vid hjulsta korset mot vällingby , gick det bra med farbror :)) du va litte tung i foten där
Maxad:

Jo det gick bra för tacka han där uppe så mycket annars kunde dom ha tagit mig för 2saker då hade det blivet -1200kr i kassan.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.