|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har nyligen sålt av min 528a E39 och är ute efter "Monstret" M5:an.. Har kikat runt lite på tyska hemsidor och hittat många VÄLDIGT billiga med all utr samt rätt så låga mig (9-13000mil) Är dessa bilar rena skräpet eller har dom verkligen tappat så mycke? Bmw om du älskar att höras.. | |
|
Hej! Gyllene regeln är "man får vad man betalar för" Sedan är det iof så att M5:an tappat rejält sedan den kom. Självklart kan du komma över en "billig" M5 i tyskland, men det finns mycket skräp...dvs krockburkar, skruvat, konstiga färgkombinationer, ingen servicebok, mm. Vad står dom du hittat i för priser? |
|
Buspelle |
Köp en svensksåld bil och kolla upp bilen historik med både tidigare ägare och bmw, då vet du exakt vad du får. |
|
Hej. Jo jag har kontakt med en firma ifrån Strasbourg ett par km från Kiel. Och denna bilen är i sin ordning vad dom berättar, den är krockfri och har service bok. Jag fick ner bilen till 22500EUR vilket blir ca 204.000:- Svenska . EUR (9.06) Och detta är ju helt fantastiskt bra pris, men det måste vara något fel på bilen eller?? Ja mena du kan knappt få en 530I Med Mpaket under 250 tusen.. *Förvirrad* Har även sidans adress: Länk Bmw om du älskar att höras.. |
|
| Är det inte dags snart att någon bygger racer av en M5:a? Alltså lekbil med totallättning m.m. Priserna börjar ju som sagt komma ner i pris. Vore kul att se vad en sådan kan prestera om man får ner den ~500 kilo. | |
|
Är de någon mer än jag som tycker kaross glipan på bilden på m5an bakifrån ser onormalt stor ut på högersidan? Bara en reflektion. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Det är väl inte mer än naturligt att priserna på E39 går ner nu när E60 "Concept M5" är aktuell... Personligen hade jag inte valt en M5 med träinredning, sportigare med titan-look. (Går väl att byta iofs?) ___________________________ BMW CS #5221 |
|
|
Priset är inte onormalt lågt finns en 11000milers Carbonsvart -99:a hos en BMW handlare "sök på www.bmw.de" med euro+ garanti för €24500 som utpris med navi/tv, heritageskinn, gardiner, trä, telefon och pdc den skulle jag hellre köpa känns säkrare än liten handlare i Frankrike. M5 E39 är inte direkt billig i drift därför sjunker den till så pass mycket och skillnaden till enklare modeller blir liten. Mvh Stephan |
|
Scheckheft |
Hej M5:orna är på väg neråt, defintivt. Skulle också följa Stephans råd att kolla på bmw.de. Visst ser det ut att vara en rätt så bred glipa mellan kaross och bagagelucka. Dock svårt att defintivt avgöra utifrån så små bilder. Be de att faxa över alla dokument + bättre bilder om du är seriöst intresserad. "Strasbourg ett par km från Kiel" - hur är det med geografikunskaperna Sebbiis ;) ? Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Strasbourg ligger ju långt från Kiel, men bara ett par mil från Kehl. Hela rasket ligger numera i Frankrike, sedan 1918 för att vara exakt. Kehl är en liten ort i Alsace. Jag skulle också söka via bmw.de. Något högre prisnivå kanske men hög kvalitet och trovärdiga säljare. My Bimmer is my mistress |
|
|
Det var nog den här som Stephan 735 tänkte på (om länken funkar): Länk Mvh |
|
|
ingen bild :( Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
ahaaa... gubben måste ha missförstått mig, jag frågade ifall han va långt ifrån Kiel och då svarade han 25km måste vart Kehl då. Jag tyckte oxå d va nåt skumt med bagageluckan, fattas en bagage vinge ser det ut som oxå? Men ja mena om man kikar på en fullmatad 530IM i tyskland, så ligger dom ju över 24-26 EUR kanske håller dom priset bättre än M5:an. Ska man välja en 3-serie cupe E46 istället för M5:an kanske.. Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Den stora skillnaden är servicekostnaden mellan 530IM o M5, M5 är dubbelt så dyr att serva o snittar lätt 1,3-1,6/mil. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.