|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
| Okej! Då hajjar jag:) | |
| Har det hänt nåt kul än då? | |
|
Domhär kör ju med stålpackning! Länk Verkar ju funka bra för dom iaf? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Just det, där ser man... Känns bättre i alla fall att det funkar för nån:/ Min ska snart va klar för inkörning, så då får jag se om min är tät eller inte!? |
|
|
Jag avvaktar spänt en rapport =) Skulle ju va najs om det gick att få till så man slipper 0-ringa. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Men det står även så här under > - Motor Motorblokk: Motorblokka er planet. Pianotråder ble frest inn. Disse er 1mm tykke, og stikker 3 tiendeler over kanten. Dette fører til at de presser på metallkanten på toppakingen, og den vil da tåle betydelig mer trykk. Undra vilken nackning det är nu....?! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
De skriver dessutom att det är en cometic. cometic själva hävdar att de aldrig gjort någon till BMW M20motorn..... Nåt galet är det. /Per |
|
| Det skal være en stålpakning i bilen til henning.. Flat slik som den jeg la ut bilde av. Fungerer visst bra, men han sa han hadde en liten lekkasje av olje ut mellom blokk/topp, så den skal visst gjøres om igjen.. | |
| Jag pratade med Köhler igår, han säger att han inte kan förstå varför de inte tätar. Han har sålt mängder av packningar till diverse motorer och i synerhet till m20. Hittills har han bara hört talas om problem med denna motorn, ingen annan. Å andra sidan är de ingen som hört av sig att de funkar heller, så är de ju ofta; man hör bara om de inte fungerar. | |
|
Bmwandreas.. exakt vart läckte packningen?? BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
Kompression dom 2 första gångerna, men nu läcker den olja och vatten |
|
|
jag gör som så att jag lämnar in blocket på o-ringning ! Sen får man hoppas att det håller tätt med det, samt att alla ytor är planslipade ! |
|
|
Kan de ha någon betydelse med vad man kör för bultar? Antar att alla med lite mer effekt kör med ARP men enligt mina funderingar så borde de vare sämre ur tätningsynpunkt (men bättre ur hållbarhets) eftersom att de knappt sträcker sig. |
|
| Nedfrästa kopparringar så håller det för ett eller annat hekto... | |
| Ingen som kan svara på det AddeK skrev? Låter rätt intressant.... | |
|
jag kan inte förstå hur ARP skulle vara sämre? förklara gärna hur du tänker --- WWW.JK-RACING.SE |
|
| Men det är ju det som är vitsen att dom behåller samma tryck oavsett förändringar i temperatur. Sträckbultar har inte denna egenskap varvid det minskar trycket med ökad värme. | |
|
Nåt som jag har undrat över ett tag är.. Hur räknar man ut effekten när man har slutfarten?? skulle va schysst om nån kunde förklara.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
ARP's topplocksbultar håller väl 12,9 kvalitét? Alltså borde det väl gå lika bra med vilken 12,9-bult i rätt dimension som helst? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
12.9 kvalitét......... Enligt det jag hört så är det väldigt stor skillnad på kvalité på typ industribulten. Kanske en skillnad ligger i att ARP har en jämn kvalité... Annars så ska det ju inte vara någon skillnad mellan olika bultar!! En 12.9 bult har 1200N/mm2 (kvadrat) i brottgräns (Rm) samt 1200*,9= 1080n/mm2 i sträckgräns (Rel). //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.