AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
25.005

525an börjar bli snabb.

Sida 6 av 9
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Nej man lär plocka isär allt.

Lugna er en vecka,vi ska prova en till variant på topplockspackning! Jag återkommer om det ihelgen,om den håller.

Har pratat med Khöler,och han hade inte hört nån som hade haft problem,men jag kanske är första som provat till M20?

Den kanske håller tätt på andra maskiner.

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
bmwandreas: Hur va han och prata med då(Köhler)? Blev han tjurig när du tog upp problemet?

Det kan ju va så att just din packning är lite dum!? Eller så är alla till m20 felaktiga!?

Hoppas det hela kommer gå att lösa:(
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Är nog inte så många som provat på m20 än,ärtan och en till m20 som står på en känd firma och dom har samma problem med den,så det verkar ju inte så lysande.

/Petri
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nej verkar inte så bra som sagt:( Undrar om herr Köhler tar på sig detta eller om han avvisar det hela? Återstår att se...

Ska snart starta upp min efter att avgassystem och intercooler-gavlar är fixat, då hör jag av mig här om hurvida det funkar!
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Då vågar man inte handla Köhler packning iaf. Som sagt återkom gärna med alternativ som funkar.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nu har jag hittat kvittot på packningen! Råkade kasta det ihop med kartongen som packningen kom i:/ Så om min inte fungerar som den ska så ska jag bannemig få igen pengarna!

Det har man väl rätt till ändå!?

Hoppas man inte behöver ägna sig åt det utan att det funkar som utlovat!!
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Hetsa inte upp er nu....
Ring honom och förvarna att ni har era tvivel och fråga om han själv kanske har lösning på problemet.

Lutar väl åt att man har valt fel tjocklek på de olika delarna i packningen så att yttrycket runt vattenkanaler osv inte är tillräckligt.

/Per
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Tycker de verkar konstigt om 3st helt vanliga plåt skivor ska hålla tätt. En topp lyfter ju några hundradelar och rör lite på sig..

men han säger att till S50 har dom funkat. Och M20 har ju inte direkt så stabil topp,så den rör väl lite på sig

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
bmw-andreas: Brukte du kobber spray/ gasket seal spray, ved montering? Eller monterte du pakningen uten noe stoff som helst?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
använder loctite 99 eller 3020 som de heter nu,det är ett spray lim.

Har även provat att använt de mellan alla lager på packningen.

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Hur är den uppbyggd jämfört med t.e.x. den audi har till sina turbospisar?

/Per
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Det är bara 3st plåtskivor,varav dom yttre har nått ytskikt påsprutat. dom sitter inte ihop utan dom är lösa.

Och sen alla andra MLS packingar har upphöjningar runt alla vattenhål,oljehål så dom trycks ner,och då kan de hålla tätt även fast toppen rör sig lite grann...

Hoppas Cometic får fram nån bra packning till M20 snart,dom ser ut att vara bra gjorda

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
På min packning var packningarna "ihop-nitade" med varann. Ser det ut så på din med bmwandreas?
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Sånn ser min ut, til M30.. Tror det er cometic, men er ikke sikker.. VSmotor i norge som skaffet den fra england..

Länk

Et bilde til, der dere ser den er satt sammen av niter:

Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Som bild nr.2 ser min ut fast till m20 då!
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Fan de är alltså Cometic packingar han säljer.

Dom ser exakt ut som dom på bilden

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
bmwandreas:

Det blir krångligare o krångligare hela tiden tycker jag:( Man skulle fan ha o-ringat och sluppit problem!!! Ångest;(
Christian L: Det går ju att o-ringa toppen om man vill, men om det blir lika stadigt vet jag inte. Ck3 här på forumet körde med o-ringning i både block och topp. Att oringa toppen är ju då massor lindrigare än att riva hela motorn för att kunna o-ringa blocket...

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Håller med.
www.etapp.se säljer väl också nå lamell packningar, kanske också bara skräp

---
WWW.JK-RACING.SE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.