|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Racesoppa och lite mer tändning samt 1,5bar i ladd så trodde dom 500hk var fixat! |
|
|
känns ju kul att du "bara skruvar ihop nåt" å får lika många hästar som en annan kämpar livet ur sig för att få =( --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
400hk räcker nog bra att dra racebilen med =) Grattis, hoppas du blir/är nöjd //Fredrik |
|
|
457hk och 642nm vid ett fint poll. Fast med läckande khöler super duper toppackning som vi har blivit lurade på. På ett poll ladda vi 2 kilo, och de vart 388hk och 708nm vid 3900 varv, men vi släppte av då. |
|
|
Hur mycket ladd körde ni vid 457hk då?? Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
1,75 i laddtryck. Motorn verkade inte svara så bra på laddtryck. Har nog att göra med sugmotor kammen, hade man haft en enem turbokam så hade de vart helt andra siffror. Men jag kommer åka med 1,2-1,3 med vanlig bensin, då har jag mer än 400hk och 500nm |
|
|
du är inte nöjd me packningen alltså? läcker den än? --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
Återkommer när jag pratat med gubben khöler imorrn. Bild när den är monterad i bromsbänken: Länk |
|
|
Jaha, då har jag alltså med stor risk en motor med läckande topplockspackning!? Har ju en Köhler 2mm till min 325! Inte så kul å lyfta toppen direkt:( om man nu måste byta? Finns det ingen här som har sån packning som fungerat bra? |
|
| Ärtan: Vad är grenröret och avgashuset coatat med? | |
| johankihl: Jag tror att det är gammal hederlig zinkfärg! | |
| MardiN: Zinkfarg e det samma som Zink/Kallgalvanisering? | |
|
Christian: du har tyvärr till 99% chans en helt otät motor. Vi ska ringa han och ta ett allvarligt snack imorrn. Det är zink färg! Blir inte så mycket strålningsvärme när man sprutar på det på grenrör och avgashus... |
|
|
bmwandreas: Om nu Lennart på Köhler är någorlunda vettig och ersätter folk som köpt hans packningar, vad ska man då använda sig av istället för hans packningar?Motorn sitter ju i min bil nu, toppen är ju inte jätte skoj och behöva lyfta igen men det är ju småpotatis mot att behöva ta ur hela motorn om man nu ska oringa istället!? Hur blir det då eftersom kolvar och stakar sitter i? Dessa behöver väl tas ur om man ska oringa, eller? Åhhh, nu får jag fanimig ångest:( |
|
| Köhler säljer ju Simons avgassystem så..... Ibland undrar man ju om gubben Haschar...? Kimmen. | |
| bmw-andreas: planade du både topp och blocket för du satte i stålpackningen? | |
RafkoM3 |
Jag har köpt såna packningar till S50na och de funkar fint... Har iofs bara hunnit mappa till ca 0.8 bar, åter kommer när hela mappningen e klar... Länk Länk |
|
Va har planat block och topp, även planat toppen igen efter dom försök vi gjorde att få den tät. Den blandar ALLTING, på en gång Den verkar ju inte funka till M20 allafall |
|
|
Rafko: Har du våldtagit GT:n med en TURBO??? "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
bmw-andreas: inte bra, vet inte om jag ska montera min packning nuh. Virkar som inget är bra med dom. Kan man oringa blocket med kolvarna i?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.