|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Vi körde en liten test repa idag med min dubbdäck:) 0-100 på 5,77 402m på 13,3@175km/h Går ju allafall bättre än en M5=) Kör bara med 12psi laddtryck också. Kul är de allafall... | |
|
Och säga vad man vill om Precision turbos.. bygga turbo det kan dom! Jag har PT76GTS modellen på(1100hk) och den börjar ladda vid 3000 varv och fullt innan 4000 varv. Helt jävla sjukt!!! |
|
|
låter nice. du har inga videoklipp på dina bilar? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Nix inte än! |
|
| 12psi=?bar | |
|
12 psi.. hur mycket är det? lättare att ange i BAR tycker jag eftersom det är fler som förstår? Annars är ju bygget otroligt fint och grymt.. VILL HA KÄNSLAN FINNS ;) MVH -=Brings Me Women=- |
|
|
ok väntar med spänning! kommer du till Emmaboda så man får se/höra dig? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Flåklypa hann förre!!! Grrr.. hehe -=Brings Me Women=- |
|
|
12psi = 0,9 bar Får se om man vågar ladda nå mer,den ska ju hålla också. Autronic är underbart allafall! Har mappat bilen själv på väg, super enkelt system... Ska köra på emmaboda med den här bilen, E-30in blir inte klar tills dess Mvh Andreas |
|
| du borde kunna fila lite på slutfarten va? om du nu våga hålla fullt eller om d spann, inte så klistrig asfalt eller däck nu kanske, ja skulle då inte våga gasa fullt | |
|
Slutfarten nu visar att de är 350-400hk. Vetefan om jag vill köra med nå mer effekt,det är ju bruksbil och den måste hålla ihop! Men annars är de nog inga problem att få ut 500hk... Samma motor i en E-30 hade ju blivit 190 i slutfart säkert. |
|
| just ja tänkte inte på det =) smart! hehe men vad väger 525:an din då? | |
|
Lär ju väga 1600+ med mig och bäckis i. 1540 enligt regbevis |
|
|
bmw-andreas >> Packa ihop dig nu så att du kommer iväg. Pudersnö och strålande sol väntar. =) |
|
| åfan så tung, ja då e d ju ganska bra slutfart du har | |
|
BMW-Andreas: Du tycks vara mer än nöjd med Autronicsystemet! Då jag själv ska åka med ett SMC till sommaren (håller på att montera) och bara använt förgasare tidigare. Så är alla tips till godo. Skulle man våga be om en kortfattad beskrivning om hur ni går till väga när det gäller mappn, använder du Autotune och bredbandslambda ? MVH JT |
|
|
Ojdå! Kul, grattis! Inte fel att ha sen sådan bruksbil. Snygg och snabb =) mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
|
JT! Det är absolut de bästa sprutet som finns för vettiga pengar! Japp vi kör autotune och bredbandslamba, tar ca en kväll att mappa bilen perfekt... Vi kommer kunna hjälpa till med mappning sen... |
|
| Vad kör du för tändning på 525:an Andreas?? | |
|
Fördelare och MSD 6AL |
|
|
Bilder på hur de ser ut nu: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.