|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Bad_Boy |
Här finns en tänkbar bil om priset går att diskutera!! Lutar nog åt en sån....vet någon av nått annat tänkbar bil så säg gärna till...!! Blir väl tok förklarad av er nu..! Länk |
| Ja visst ser dom fräsiga ut,men precis som alla andra bilar så går ju även Lotus Omegor sönder,kan inte ens föreställa mig kostnaden vid ett haveri med en sån, men så kan man ju inte gå omkring och tänka heller, fast gillar man att spöa bilen ofta så kan det ju hända....grym bil helt klart jag blev alldeles kallsvettig i somras när jag mötte en Lotus Omega med min M5a i Sandviken,hade ju endast sett en så´n på tullinge och på bilmässan förut, men jag tror att du inte kommer att vara direkt missnöjd om du skaffar en M5 eller M3 heller,cossien tror jag är roligast på vintern med 4x4 driften, det är klart roligast att klösa asfalt på sommaren med en bakladdare. mvh jocke | |
Bad_Boy |
Jocce Kan ju vara sant det..! Än är det inte sån panik på köp,så man hinner nog vingla i mellan lite olika objekt är ja rädd. Är även lite sugen på en 5á med 6 petad låda. När kom dom 95? Har ju två Bmw nu,så märket dyrkar jag ialf..! Men grannens gräsmatta är ju alltid grönare ;) Är impad av Engströms Lotus Omega som va i Tullinge i sommras. 0-402.33m 11.704s (198km/h) Inte illa på en 4 dörrars sedan=)) Har ju hela vintern på mig att fundera på bil...!! Så Opeln får duga då (vinterbilen) Thomas S Icq 42110131 |
Jompa |
Vi försäkrade mammas bil som vi köpt av jörgen forssen bil AB i kungsbacka och mycke riktigt försäkringsbolagen klassar den som svensksåld. snipp snapp snut så var dikusSionen SLUT |
| Ja sex petad kom väl -95, ja jag såg oxå den Omegan på tullinge i somras och visst var den hel grym, även fast han fick stryk av båda M3 turbona. Annars kan du ju köpa en billig 3,6a och renovera maskin och sen stressa upp den lite med turbo, då får nog Omegan bita i gräset i alla fall, men det kostar ju iofs en slant. | |
| Allt är en kostnadsfråga så klart. Farsan hade en vanlig omega 3000 när dom fina maskinerna kom 91 helvete vad den gick för att vara en opel sedan :) Rätt tuff på den tiden med. | |
Bad_Boy |
Har själv haft en 3000/24 som jag råkade kvadda rätt rejält=/ Jo det kan ju va ett alternativ det oxå med 3,6 an. Vad går det att göra åt en sån spis då? Va först inne på att göra nått skoj med den jag har,men den vill jag ej röra pga att den är i perfekt skick.Sen tror jag inte lådan skulle hålla om nm skulle öka drastiskt. Vet inte om 3,5an är nått å bygga på..??! Vill ju ha nått som är lite "extra" å åka med. Har fått 402m på hjärnan nu samt lite ban prestanda!! Thomas S Icq 42110131 |
|
Hej! Skulle vilja tillägga en sak ang den där Lotus Omega Filmen på "GSI"... Den som jag har är iallafall "speedad" så det räcker.... 3sekunder går på en 1sek... Men visst så sticker omegan iväg... Är det inte så att killen från Top Gear heter "Tiff"??? Heter han "Tim"??? Tack för mig! Mvh Tobbe |
|
| Han heter Tiff :) | |
|
Förlåt, han heter Tiff. mvh Berg Life's a bitch..... and then you die..... |
|
Bad_Boy |
Nu så har jag hittat nått intr..! En M5á 93 två äg. Som ny enl nuvarande ägare.(Sv Såld)= dyr....! 13200 sommar mil. Ska åka ner å titta på den till helgen! Återkommer med fortsättning. Icq 42110131 Thomas S Icq 42110131 |
| Har hört ryktesvis av nåra polare att lotus omegorna ska vara hyffsat mycke små rackel med. Var tydligen nån kille som hade haft 2 st varav den ena aldrig hade gått bra trots motor renoveringar o dyl. Å den andra var ju inte heller direkt problemfri! Tror att han sålde en av dom för ca 150000 för nåt åt sedan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.