|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hallå jag blev plåtad för ca 2 veckor sedan hade tjejens morsas bil då jag satt som klistrad i rutan det va så jävla immigt såg ingenting det blir nog ett fint kortdet kom brev till svärmor förra veckan jag ville inte att hon skulle behöva hålla på och strula med det så hon lämnade mitt personnr. jag kan lägga upp bilden sen så kan ni se hur den ser ut enligt mätaren körde jag ca 78 |
|
|
Stämmer som The Matzr säger att det var en polischef som kom på detta lysande förslag med ägaransvar vid fortkörning. Det är ett suveränt förslag för det skulle ju i stort sett ge 100% utdelning vid kameraskåpen och polisen skulle kunna stolt hävda att "uppklaranings-frekvensen" vid fortkörningar (som är det enda en chefspolis är intresserad av) minsann pekar spikrakt uppåt och att fler fortkörare bötfälls. Med statistik kan man ju bevisa allt som många vet... Men vad jag förstått föreligger det en hel del juridiska problem för att införa det och därför har det inte införts. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kristoffer_L: Ang. statistik: Jag säger som Oscar Wilde (tror det var han iaf): "Det finns tre sorters lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik" /Masten Bilarna: Länk Jag har CABstinens! |
|
|
Angående ägaransvar för fortkörning: Detta system tillämpas redan för parkeringsavgifter. För att göra på detta sätt kan inte en bot skrivas ut. Istället ges en avgift. Alltså är inte felparkering ett brott. Exakt samma sak skulle gälla för fortkörning om ägaransvar tillämpas. En avgift debiteras vid fortkörning. Något brott är det inte och således kan inte länsstyrelsen omhändertaga körkortet. |
|
|
Polisen stod med lasern strax efter en kamera vid Vårgårda för ett tag sen, så helt säker är man aldrig. BMW CS #5206 |
|
|
Pratade med en polis som sa att om man fäller ner solskyddet kan du åka ditt på böter ändå, för medvetet skymande av ansikte. men om du hänger dej över mittarmstödet så bakspegeln skymmer ansiktet så kan dem inget göra för bakspegeln sitter där vilket fall som helst. Och de ska mycke till om du ska åka ditt vid en fartkamera. bilden måste vara mycket klar. Han berättade att dem på en timme hade 48 fortkörningar en dag dem satt i kamerorna. utav dem 48 fick ingen böter för bilden var inte tillräckligt bra för att godkännas. Här i västerås(RV 67) sitter inte kamerorna i jämt utan dem åker ditt sätter i dem o hämtar dem 1 timme senare typ. Kamerorna kostar 50.000 styck. En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
| Hur kan du åka dit på böter för skymmande av ansikte, de vet ju inte vem det är? Eller är det ägaransvar för skymmande av ansikte ;-) | |
|
inte en anning tyckte de lät skumt själv å. men de va vad han sa till mej. En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
| Han försökte nog bara skrämma/lura dig så att du inte ska fälla ner solskyddet vid kamerorna. Om det vore sant så skulle ju det betyda att det är olagligt att ha solskyddet nedfällt. | |
|
Dessa poliser.... skrämmande ofta får man moralkakor och/eller felaktiga 'skrämskott' från det hållet, man utnyttjar helt enkelt ett psykologiskt övertag till att pressa fram ett erkännande eller skrämma till åtlydnad av ordningsmaktens tillsägelser. Länk /// Gunnar E. |
|
|
I framtiden blir det svårt å komma undan fartkameror. Jag vet at det i Norge har kommit digtala kameror på några platser. Dvs att det ALLTID är film i boxen. Å försöka stanna å förstöra boxen är inget poeng då bilden skickas direkt till närmaste polis (eller annan mydighet). Läste nåt om att det skrivits ut 350% (i 2003 jämnfört med 2002) fler böter på just det här området. Pga fler kameror samt övergång till digital i vissa boxar. Är detta rekord?? Länk man kan ju börja undra ;) "Best Man Wins" Mvh Eivind |
|
|
Jag har för mig att jag läst att det redan sitter digitalkameror i skåpen, dyra som synden dessutom. Tror det var polisen i Dalarna som fick en kamera stulen härförleden, den skulle vara värd 250.000..... ;-)) /// Gunnar E. |
|
|
Nja att stanna framför kameran osv verkar dumt. Man får så klart attackera från baksidan med en kraftig nacksving... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.