|
|
|
|---|---|
|
varför får jag ingen värme från klimatanläggningen??? jag har bytt fläkt motståndet som dom sa va trasigt efter felsökn. på BMW men det fungerar inte iaf... jag får värme när bilen står still men inte när jag kör med den. Det skumma är oxå att temp mätaren inte går upp i värme, utan ligger på blått hela tiden... kan det ha något samband alltihopa? att termostaten är pajj?? Dala | |
|
Typiskt trasig termostat. Tyckte inte verkstaden det? /Micke |
|
|
man tycker ju att dom borde veta sånt när man felsöker på auktoriserad bmw verkstad..... frågan är om man ska ge sej på att köpa en ny termostat? d verkar väl inte bättre... Dala |
|
|
Under förutsättning att dom nu felsökt och sagt att fläktmotsåndet var defekt hade jag ställt mig tveksam till att godkänna debitering för byte av fläktmotsåndet om det sedan visade sig vara något annat, Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
jag böt fläktmotståndet själv... men nu vet man ju inte om det var trasigt eller ej... Dala |
|
|
Bytte precis termostat på min 525i 24v. Den hade fastnat på öppet läge och fick ingen värme in i kupén. Tempmätarnålen visade blått även i stadstrafik. Tog några timmar och kostade ca 40 euro i delar. Enda problemet är att lösgöra fläkten - lyckades inte alls,men det behövs nödvändigtvis inte. H. Kimmo |
|
|
Fläkten och reglermotståndet påverkar bara luftflödet, inte värmen. På läge "MAX" går fläkten även när motståndet är trasigt i de allra flesta fall. Märkte du inte om det blåste (sval luft) innan bytet? Sa verkligen BMW-verkstaden att det var fel på fläkten utan att kolla? FP |
|
|
jo det blåste kall lufft när jag innan bytet och det är likadant nu.... kommer värme när jag står still, men när jag åker med den t ex på motorväg så kommer det sval lufft och temp mätaren ligger bara på blått hela tiden den går aldrig upp i temp... Dala |
|
| OK. Det är ett typiskt tecken på att den så kallade "Tillsatsvattenpumpen" är trasig. Den sitter under värmeventilerna på förarsidan i motorrummet (mot torpedväggen.) Lyssna efter oljud och om den är igång. | |
|
Nja, isf går ju tempmätaren upp normalt, pumpen hjälper bara till att hålla cirkulationen uppe på låga motorvarv eller när man kör på restvärme med motorn avstängd. Låter som ett solklart termostatfel. FP |
|
|
fläkten är vänster gängad !!!!!!!!!!!! |
|
|
nu har jag iaf köpt en termostat.... får vi se om det var den och allt hoppar igång!! -Wish me luck- Dala |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.