|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bilen har fått totalt fnatt, tidigare har bilen dragit ca 0.65l/mil landsväg. Nu drar den ca 1l/mil landsväg, Stadskörning ca 1.5-2l/mil!!!!! Nån som har någon aning om vad detta beror på ? Har försökt söka inlägg men har inte hittat något utav värde. | |
|
Jockew: Kolla luften i däcken, min 530 drar mycket mer med fel tryck i däcken. -ibland är det enkla det svåra... /Fredrik |
|
|
du har inge läckage i pumpen då? droppar det under bilen när den är igång? |
|
|
Dmi: Jag ska kolla upp det nu, men borde det skilja så mycket ? helgonet: Tidigare så läckte det vid bränslefiltret, men det har slutat, men det var samma problem innan jag bytte bränslefiltret också. Jag har kikat under bilen medan den är igång men jag kan inte se att det läcker någonstans. Problemen började någongång efter att kamremmen byttes. Det ryker inte mer än det bör göra enligt mig, avgasvärderdet hade god marginal på besiktningen, fick t.o.m lite beröm av besiktningsmannen. |
|
|
den kan vara felkuggad lite grann på min ,så efter kamremsbyte så drar den mindre och går bättre bulthålen på kamremsdrevet var ovalt så den hade förskjutits lite grann dom är djävligt känsliga tydligen känns han trög och seg och inte samma klipp i toppen? |
|
|
Jockew: Tja vår började dra typ 1lit/mil och det gick ner till det normala 0,69 efter pumpning av däcken. /Fredrik |
|
|
helgonet: Tycker nästan att den känns lite trögare hela registret, men helt klart i toppen också. Ska be någon verkstad kolla upp det. Dmi: Oj då, Blir att kolla upp det seanre idag, Vet du hur mycket luft det ska vara i däcken ? dimensionen är 195/65 R15 har jag för mig. Är ej helt hundra på profilen. |
|
|
tja tror som helgonet min blev oxå "slö" när jag hade bytt kamrem.vet att jag fick kammen liite fel, men den står still nu så får se när man orkar/hinner ändra rätt det.. //fredrik Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
|
Måste ju va så att Pump och kam inte är längre är optimalt inställt tror jag. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
aha, ska be någon mekaniker kolla på inställningarna imorgon. Tack för alla svaren! =) |
|
| Jag kontrollerade däcken i fredags, visade sig att det var mellan 1.7-1.8 runt om. Men nu har jag 2.4 fram och 2.6 bak. får se om det blir någon skillnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.