AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
417

M- bakskärmar?

32
30
325i Coupe&318is
325c -93
318is -90
Hej! Sugen på en Z3 men vill gärna ha en med den bredare baken som M- modellen har, är det svårt att hitta en beg. Z3 2.8 -98 som har de bredare bakskärmarna?
Tacksam för alla svar!

bmw for life
Alla sexcylindriga Z3:or har de breda bakskärmarna! Bara att välja och vraka med andra ord :)

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Nja inte alla 6-cylindriga har inte dom skärmarna.
Z3 2.8 fram till 99/04 har de breda bakskärmarna så en -98 2.8 är inga problem.... däremot om du köper en sén -99 så har du dom lite smalare högre.

Tror bara det är 2.8 och M som har dom... M har ju dom hela "livet" och 2.8 som sagt då till 99/04.

Om du ska köpa en 2.8 så se till att du får rätt front också... har sett ett par på bilweb (även hos säljare) som har 1.8 fronten och har därmed förmodligen varit smällda och ihoplappade av en blind mekaniker.

/Magnus

Happiness isn't around the corner...
Happiness IS the corner.
Z3 Magnus: Det stämmer att bakskärmarnas utseende ändrades från 99.04 och framåt, men bredden är fortfarande densamma (1740 mm). Jag tror det är en synvilla att den nya skärmtypen ser bredare ut i och med "bulan" på den. Fyrcylindriga modeller från 99.04 och framåt har alltså också den nya bakskärmen och är därmed lika breda (1740 mm mot tidigare 1692 mm) som en sexcylindrig.

Slutsats: Bakskärmar som är identiska med de som sitter på M Roadster finns på sexcylindriga Z3:or (2.3 och 2.8) till och med 99.04. 2.3 såldes dock aldrig i Sverige (inte i Europa överhuvudtaget tror jag).

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
32
30
325i Coupe&318is
325c -93
318is -90
Tack!!!!!!!!!!

bmw for life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.