|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skrev detta för någon dag sedan på bilstereoforumet men fick ingen respons, prover här där det finns mer folk istället. Nu är det nog! Köpte en Bavaria Business II CD Cartridge till min E34 i torsdags, har koden men självklart visste jag inte hur man tryckte in den utan tryckte fel 3 ggr, enligt handboken skall då radion visa "----" i 15 minuter innan texten "COdE" kommer upp igen, förloppet startas om om strömmen till radion bryts. Jag väntade i 30 minuter utan resultat och struntade sedan i det, nu har jag haft radion på var jag än kör sedan dess (max ca. 1 timme) men den är fortfarande stendöd och visar bara den förbannade "----" Vad gör jag, är det bara att ta in den till upplåsning på BMW? MVH, E38B12 | |
| Verkar som det inte finns någon viloström dragen till radion? Dvs, när bilen är avstängd och huvudströmmen är bruten så ska det finnas en matning som håller minnet på radion. Har du sett över kablaget? | |
|
Kablarna är OK. Tror att det är det där förbannade CodE-systemet, har hört att väntetiden fördubblas för varje gång man matar in fel kod 3ggr. Men jag vet inte... |
|
Gold |
Vet inte hur det är med Bavaria apparter, men på Volvos apparater så måsste du ha bilen ståendes på radio läge allt ifrån 2 - 4 timmar för att den skall återgå till "code". Problemet då är ju vart vågar man ställa bilen med nyckeln i under den tiden? :). |
|
Har man slagit fel kod 3 gånger så måste man ha radion på i minst en timme innan man får tre nya försök!Vänta lite längre så ska du se att de funkar!Koden slår du in med tangenterna 1-4( 1:an för tusental,2an för hundratal osv)Tryck så många gånger på respektive knapp tills du har rätt siffra i displayen! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Tack Dawwwe! Så det är ingen risk att batteriet står och laddas ur under tiden? (kan inget sådant där! :-) MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.