AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.413

Då var man E38 ägare igen

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Har efter en fem dagar i tyskland hittat en ny sjua och denna gång blev det en 740D -00. Letade egentligen efter en 750ial men av skick och utrustning så var den diesel mycket prisvärd. Det enda som jag saknar är 12cm benutrymme bak och cd-växlare:). Är det någon som har en cd-växlare till salu så maila gärna ej alpine bara bmw orginal. Du som funderar på en diesel SLÅ TILL. Vilken underbar motor vridet är obeskrivbart.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Grattis till bilen!
Vad är det för färg på bilen samt utrustning?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Grattis!
Hur låter dieselmotorn på E38? Misstänker att den är tyst å fin.

// Lazze
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad är skatten på en 740d?
Er
692
ErikThörn
Den har det mesta i utrustning utan cd-växlare och baksätespaket.
Den har bla aktivsitsar, navi/tv, dieselvärmare, Edc, Pdc, Baksätesklima, Xenon, glastaklucka, elsolgardin, Svart buffalo utökat skinn, indivudual träpanel i kastanj, komfortstolar, Rdc, Skottsäkra rutor(ej dubbelglas utan tillval 357 schutzverglasung) m.m listan kan göras lång..
Den går mycket tyst och fint. mycket tystare än jag trodde faktiskt. Det hörs aldrig att det är en diesel innifrån inte ens i statstrafik.
Vet inte skatten än men den vägde 2090kg... har inte fått pappren än.
Grattis!!
Kommer det några bilder på de skottsäkra rutorna?Är väldigt nyfiken hur det ser ut på E38an.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jag tycker diesel v8n vid 1000rpm nästan låter som en gammal jänkev8 (utan headers och med ljuddämning)... när man står utanför vill säga.. :) Mycket fint ljud!!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Tror att skatten för en 740d ligger på ca 11000kr/år *huu*

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Grattis Erik!

Så det blev en 7:a nu!

/Mikael

Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-)
Er
692
ErikThörn
Dom ser faktiskt ut precis som dubbelglas rutorna men inget kitt i mellan rutorna utan solitt glas och kanske några m.m tjockare.
po
77
polman1
Bmw 528iaT-00
Grattis till bilvärldens häftigaste diesel......

Plumber
Ja... fan den där e grym... Grattis!
alain
Grattis Erik

du gjorde det!!! .det får man gratulera

//Alain//
Gratulerar Erik till en underbar bil!
Er
692
ErikThörn
Ja den går helt underbart är helnöjd. Bättre motor finns inte. Frånsett v12:an som är den skönaste motor som byggts.. Det enda jag saknar är 12cm i baksätet. Varför byggdes inte dieseln i lång??
Är på jakt efter ett par 20 alpina fälgar om någon vet om några så kontakta mig.

Jag provkörde en volvo....
absv
Det finns en beg växlare hos Euro Car Parts för 1500 spänn.
Kolla Länk

ABSV
or
725
oreo
323i -85
Redan angrat dig eller har du fatt rakningen pa skatten?

Länk

//Örjan C
Känner igen namnet från flera annonser. Antar att han försöker göra som ganska många andra på forumet dvs köpa billigt och sälja dyrare och åka billigare/gratis/tjäna på det....

/Simon
Er
692
ErikThörn
Tjäna pengar på en sjuserie?? då har man nog valt fel biltyp:) Jag köper en bil åker med den ett tag och säljer den sedan med i 99 fall av hundra en förlust. men jag resonerar att det är värt några kronor att byta ofta och prova olika typer tills jag hittat drömbilen. Vilket i mitt fall är en L7:a. KAn även för hugade spekulanter visa kvitton på vad jag gett för bilen och vad jag kostat på den.

Mvh Erik
Tycker som Erik. Skoj att byta bil ofta, bara ekonomin tillåter..i längtan efter en 6serie cab så lär det bli en del byten. =)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.