AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
490

Hjälp med värdering 735 ia

mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Som rubriken lyder. Vad kan en svensksåld 87:a där bilen har gått 20´och motorn har gått 15´ betinga? Garanti finns på motorn. Utrustad med skinn, Ac som fungerar, allt el, lucka osv. Champagne metallic. Bytt förutom motor, spindelled, bromsar mm. Det som inte är mindre bra: Spricka framruta, ej i synfält, gick igenom besiktningen i Januari, ett par rostprickar på framskärmen (inte mycket) El ryggstödet funkar inte, ej sommardäck. All övrig el funkar som den ska och lådan växlar fint.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Hmm...blir ju lite kostnader för att få den i ett "helt" skick igen,dvs med fixad ruta,nya s-hjul osv...Skulle vilja säga att som den "står" nu med ALLT annat i bra skick inte över 25'.

Varför blev motorn utbytt?
Intressant att veta iaf :)

Mvh Janne.

mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Vet inte riktigt varför motorn byttes..25 var långt från vad han begärde och vad jag kan få den för..Tippar på att jag får den för runt 15..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bra pris!...Köp om all annan mekanik fungerar bra + att rosten inte verkar vara något allvarligt...

Bra att lådan+motorn ej påvisar slitage..Kontrollera kamaxeln genom att enkelt plocka bort kåpan och se på ev slitage på nockarna.Vanligt fel på den motorn,mycket beroende på lossnade banjobultar på oljeröret ovan kamaxeln.

Mvh Janne.
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Ja, jag funderar faktiskt på att köpa den. Har iof inget behov av en sådan bil själv. Känns lite dyr att åka runt i stan med. Sen är väl säkerligen försäkringen ingen rolig historia heller. Men, köpa kan man ju alltid göra :)

Letar efter en fräsch Bmw för max 30´
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Försäkringen är väl inte så dyr om du bara tar t.ex halvförsäkring.Naturligtvis beroende på dina försäkringsförutsättningar..

Billig i inköp men iofs så drar den en del i stan...Jag snittar ca 1,3-1,4L/mil nu i "blandad körning".Mest sambon som kör den iofs.

Mvh Janne.
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Jag har ju full bonus så så blodigt kanske det inte är..Är iaf rätt sugen på att köpa den. Rätt maffig kärra med skön utrustning.

Letar efter en fräsch Bmw för max 30´
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.