|
|
|
|---|---|
|
Måste jag lyfta toppen ur bilen för att byta den som sitter längst fram höger sida, alltså avgas sidan... Nån som har gjort nånting liknande... Ganska trångt att ta bort insprutarn kan kanske lyfta tillsammans med den. BMW 528 87 | |
323E21terror |
Jag hävdar att det går att byta både kamaxel och vipparmar utan att lyfta toppen. Du skall i princip bara plocka bort kylaren och tömma vätskan, sedan kommer den svåra biten att försöka trycka ut de stag som vipparmarna sitter på i riktning mot där kylaren satt och ut genom detta utrymme. |
|
Jaja jag plockade bort kylaren och vatten men topplocksbultarna också för att det är spår i axeln där bultarna håller den. Men jag tryckte den åt andra hållet för att det var cylindern längst mot kylarn där glidytan på vipparmen hade lossnat på avgas sidan... |
|
323E21terror |
Ok, då är jag med..ja då hade du väl inte behövt tömma all kylarvätska och tagit bort kylaren..borde väl ha kunnat gå att göra ändå. farten är min drog |
|
Jo för att få lite utrymme.. Förresten har du nåt tips om hur jag skall få tillbaka den ska den vara delad axeln för det är min... Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.