|
|
|
|---|---|
|
Passar strålkastarsatsen till en z3 av 2000 årmodel på en Z3 av 1999 årsmodel ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
De passar utan problem! Det är kromringarna du vill åt förstår jag? :) /Masten Bilarna: Länk Jag har CABstinens! |
|
|
vita blinkers. hittade både höger och vänster på ebay. problemet nu är att den vänstra vägrar blankt att sända till Sverige.... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Masten: Vad är skillnaden på strålkastarna, mellan nya och gamla? Gällde denna skillnad även M-modellen? Denna fick ju behålla gamla karossen. /B |
|
|
Det är krom funt själva lyktan (typ som "angel eyes" fast i krom). Två kromringar inuti strålkastaren med andra ord. |
|
|
Lyfter en gammal tråd, skillnaden består förutom kromringarna även i halvljuslampans hållare. Pre-faceliftstrålkastarens lamphållare är mycket mindre än på facelift vilket gör att en ny adapter krävs från BMW. Håller på att bena i detta, BMW verkar själva inte veta om denna skillnad utan hittar bara en enda sorts adapter från 10/1997. Länk |
|
| Är det någon som kan verifiera att det sitter H7-lampor i faceliftsstrålkastarna med kromringar?? | |
|
Tjena! Kan kolla i kväll om ingen hunnit före. mvh/Henke |
|
| Jättesnällt! Tack på förhand! :) | |
|
tjena! tog lös ena halvljuslampan och på min sitter det i alla fall H7. Hoppas de är till nån hjälp för dig. /Henke |
|
|
Hej Henke! Tack för hjälpen, det var precis som jag misstänkte. I pre-facelift sitter det nämligen HB4-lampor. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.