|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada. Har just gjort en motorrenovering på min m3a och fick höra av en kille att man ska byta ut vanosen efter att man tagit loss den från kammarna. Nån som vet om det här stämmer?tycker det låter konstigt att det ska behövas. MVH/C | |
|
Menade väl kanske att det va lämpligt o göra när du ändå tagit isär allt... (?) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
ett litet tips om du inte redan gjort det! det finns en o-rings sats till vanosen som man kan köpa på bmw! köpte detta till min efter det att jag fått diagnosen "vanos enhet läcker" när jag var inne och felsökte hos bmw! efter det blev den bra igen, dom gamla oringrna var så torra att man kunde bryta av dom på mitten! denna sats kostar bara några hundra lappar, avsevärt mycket billigare än en helt ny vanos som bmw meken tyckte jag skulle köpa!! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
PWM3: Det gjorde jag oxå fast i förebyggande syfte. En av ringarna var mer platt en rund men nu är de fina igen :0) Z MMM Coupe |
|
|
tack så mycket för tipsen ska kolla hur o-ringarna ser ut men borde inte dom finnas med i sotningssatsen? eftersom alla andra o-ringar och packningar finns med till de som man behöver plocka isär? MVH/C |
|
|
ingen aning om dom är med i den satsen, jag köpte min separat i alla fall!! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
cane |
går de att byta utan att demontera vanosen? verkar jobbigt annars. //Sebastian |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.