AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.019

är det någon som lyckats med uppgradering navi MK1 till MK4?

finns det någon här som lyckats med uppgraderingen utan några problem?
Har själv uppgraderat, men ej fått någon bild i skärmen(16:9).
Följande delar är bytta: monitor(16:9), videomodul,
navidator(MK4) och en kabel man behöver för att koppla ihop delarna. Radion, cd-vxl, kassett-spelaren fungerar men som sagt ingen bild.
Vad är felet???
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Har du provat delarna seperat i en annan bil? om du kopplar den blåa kontakten direkt till MKIV:an (köra förbi TVmodulen) , funkar navin?
mvh
george
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Bytte från Mk1 -> Mk3 utan problem -

Tv modulen behövs bara om man vill se just TV eller video från extern källa. Navven skall funka ändå.

använde också adapterkabeln från BMW.

George: jag ska prova att koppla MKIV:an direkt, har ingen annan bil att prova i!!

540is: fick du koda in den nya navin eller fungerade allt på en gång? Kabeln som du använde, är det den som går mellan navi-datorn och TV-modulen?
George: jag provade att koppla som du sa, men det händer fortfarande ingenting i monitorn. Har du fler förslag....

mvh
Jonny
När jag provar den gamla videomodulen så får jag bild!
Nu är det enda problemet att bilden inte står stilla, den "rullar" runt.....
Vad kan felet vara nu?
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Har du prövat med säkringstricket?
Länk

/Hammar
ja, det har jag. Funkar fortfarande inte....
Verkar vara fel på videomodulen, ska prova en ny.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Har du fortfarande kvar problemet eller vad var fel?
Prövade du med endast MK4 navigatorn kopplad till den blå kablen utan att gå via videomodulen, fick du bild då?

Min hoppade hela tiden också men med ny videomodul ordnade det sig.
Nu väntar jag på en Mk4 enhet och hoppas på att inte få samma problem som du hade, men om du har en lösning så vore det trevligt att höra om jag får samma fel. ;-)

/Hammar
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Skumt, har precis samma fel som du nu när jag skulle "installera" MK IV, monitorn är svart, ingen bild visas...
Hjälp!!! :(
Jag har hört att det är för man har en jätte gammal programvara från början och installerar den nyaste. Men jag kan ha fel. Lite tråkigt att det är svart i skärmen och man har den trevliga uppmaningen "Please insert key cd or version 17" JAAAA OM JAG HADE DEN SKULLE JAG GJORT DET!!! =)

Hane80
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Var inte på BMW idag och kollade, de hade tydligen en till uppe i Sthlm som hade samma problem.
Så de gjorde försökte fixa det, på olika sätt.
Först visades inte navigatorn ens på DIS men efter att ha följt ett papper jag hade med instruktioner så lyckades de att få upp navigatorn via DIS, men det blev inte bättre för det, samma sak, skärmen helt svart.
Teknikerna på BMW i Sthlm sa att det kan vara ett för stort steg att gå från Mk1 till MkIV så det är inte säkert att den fungerar på min öht pga för gammal bil helt enkelt.
Men jag skulle avvakta och se vad de kommer fram till så jag kommer inte sälja min MkIV vidare än så länge (den fungerar dock på nyare bilar säger de).

Hane80: Det finns att ladda ner key CD från nätet skulle jag tro.
Kolla på www.bmwnav.com eller yahoo-groups-> bmwnav -> files.

/Hammar
hammar: har varit bortrest några dagar, har fortfarande samma problem. Fick också svaret på BMW i Solna att det inte går att uppgradera från MK1 till MKIV.
Hur har det gått för din del?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.