|
|
|
|---|---|
Noviaz |
tjena tjena! tänkte höra lite bara.. är det kamkedja i bmw 325? 93 om inte, ska kamremmen bytas vid 6000 mil då? problem med vanos är ganska vanligt vid äldre modeller, förstör det motorn på något sätt att köra med en dålig eller trasig vanos? vad skulle det kossta att byta en sådan? mvh//Novie |
|
M50-motorn har kamkedja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Noviaz |
är det m50 motor på den dårå? jag e ganska ny inom just bmw :/ |
|
Ja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är väl inte särskilt vanligt med vanos problem på M50 motorn, däremot så har en del S52 motorer krånglat dvs den motorn som sitter i M3 3,2. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Noviaz |
okey, bra då vet jag det) men är det nånting som kan ta skada om man kör med en dålig eller trasig vanos? |
|
är du helt säker på att det är vanosen det är missljud ifrån? |
|
Noviaz |
nej inte helt säker, men det låter iaf därifrån någon stans, om det är problem med vanosen blir det mer missljud när man gasar exempelvis på tomgången?? |
| Om det är vanos som krånglar, så kan du räkna med många lappar. Min polare som körde hem från dalarna med sin M5 (tror det) hans vanos la av på vägen, bytet gick på 35 tusen. Ingen billig grej det där inte. Om det påverka att köra med dålig vanos vet jag inte, men det lär ju absolut inte vara bra för bilen, allt som är fel påverkar på ett eller annat sätt bilen. Speciellt motorn. Jag skulle själv inte köra om min vanos var paj, jag skulle inte riskera det. Men å andra sidan har jag ingen sån helelr, så jag behöver inte oroa mig =) | |
|
Bytte vanosenhet på min i höstas 2100kr hos Bmw kostade den som reservdel.Sen får du räkna med 1 timme för att byta den på verkstan.Snackade med reservdelsmannen på Bmw han sa att de hade bytt på ngr bilar samtliga hade varit import..Mvh dutta |
|
Noviaz |
okey.. tack för alla svar//Novie |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.