|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har något tips på hur jag gör för att få upp en baklucka som har gått i baklås? Läget är som så att c-låset har låst luckan och nu låser den inte upp, låset bak på kofferten fungerar ej p.g.a. gammalt inbrottsförsök men jag tror inte det spelar någon roll då det går på samma "mekanik" (vill jag minnas). Funderar på att slänga ut baksätet och sätta göra ett hål med vinkelslipen så man kommer in men är det någon som har ett bättre tips tar jag gärna emot det. M.v.h. Ulf L. | |
|
Eftersom låset ändå är kasst, är det väl bättre att borra upp det istället för att förstöra baksätet? Det är inte så enkelt att det bara har frusit? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tyvärr har det inte frusit :( Är rädd för att jag inte kommer åt "haken" om jag borrar upp låset. Men å andra sidan så är det ju lite mindre ingrepp som krävs..... Tack för förslaget. //U |
|
Paap Reeder |
Hej! Gewnom baksätet tror jag det är svårt att komma åt haken. I s f måste du även "vinkla upp" hål i bakstammen där låset sitter. ErikW´s metod är nog den enda riktiga metoden att komma åt piggen. Piggen låses ju utav C-låset men den behöver inte så mycket våld om man väl har låset borta. MVH /// Paap R (Fick göra den manövern på rådhustorget i Oslo på en E3á) |
ormen |
kommer du inte åt om du skruvar bort nummerskyltsbelysningen? vet dock inte med 100% säkerhet om belysningen sitter likadant på E28 som t.ex. E30, bara antar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.