|
|
|
|---|---|
e30Turbo |
Hallo. Har en gammal m20b25 motor som ska turbokonverters, funderar på att köra med ett smt6 och mappsensor. Har det lite äldre versionen av motronic med luftmängdmätare, undrar om det blir krångligt att koppla in smt6 med mappsensor istället för att köra med luftmängdmätare? Har hört att man ska bibehålla temp mätaren ur mängdmätaren. Kommer det att funka att köra med mappsensorn och skippa luftmängdmätaren? // patrik |
|
Köp till en MAP-sensor och en lufttempgivare så kan du ersätta luftmängdmätaren.. MVH |
|
| Vad gör man då med signalen från LMM till styrboxen? Använder man signalen från MAP-sensorn och lägger in den där LMM signalen låg? Tycker att styrboxen borde få helt fel signal då MAP-sensorn inte kommer att visa samma signal som LMM. Visserligen kanske det inte har så stor betydelse eftersom bägge signalerna är 0-5 volt. Hur har ni som lyckats med detta gjort i mappen? | |
|
Vill också veta Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Det enklaste är att du först kör en logg och kollar vad LMM:en ger för signal vid olika gaspådrag och varvtal. Byt sedan till mapsensor och justera signalen efter mellanskillnaden mellan mapsensorn och LMM. Lufttempgivare behöver inte köpas om det sitter original. |
|
|
Nyfiken som man är och el är inte min grejj.. men nångång så måste man nog ge sig in i elteknikensvärld.. finns det nån jävligt bra sida för sånna system som ni snackar om.. så t.o.m jag IQ fiskmås fattar lite iaf när det gäller el/sprut hur det funkar.. tack på förhand =] \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk Info om min E30 genom åren |
|
|
Skulle det gå att ersätta original insprutningssystemet på t.e.x min 535 och få den genom bes med ett insprutningsystem som det talas om här? finns det fördelar/nackdelar med det jämfört med original och hur mycket måste bytas ut? hade väl nångång i sinom framtid skrämma upp bilen. /Stefan K |
|
|
Menar du det som diskuteras i den andra tråden? SMT6 som standalone-sprut? Kan kanske bli svårt att få igenom på en nyare bil än -88 om setupen är oren från början (vassa kammar, dålig mappning, osv). Om du bara menar byte till mapsensor så är det inga problem att få igenom besiktningen när det är färdigmappat. |
|
|
ja det var det jag menade =) /Stefan K |
|
| Vilket? | |
|
SMT6 som standalone-sprut /Stefan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.