|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som vet vilken storlek centrumringen (plastringen som man sätter i fälgen för balans) har på min bmw? | |
|
Bilens nav är 72,5 mm, vad dina fälgar har för diameter vet du bäst själv. Varför behöver du centreringsring? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
BMW 300 E36 (6.5Jx15) Årsmodell: 91 - 3/98, Compact 96-> Antal bultar: 5 Bultcirkel: 120 mm Offset: 47 mm Centrumhål: 72,5 mm -> 72,5 mm |
|
| Jag köpte en uppsättning 100+ Qualifier fälgar och det saknades centrumring till dom.. måste man inte ha det? Jag hade en Calibra turbo med exakt samma fälgar och bara två centrumringar, det wobblade ganska fint när man kan upp i högre hastigheter.. | |
| Tack för svaren btw | |
|
Är de anpassade till E36 ska det inte behövas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
eftermarknads fälgar är ofta gjorda för flera bilmodeller och behöver därför en plast eller aluminium ring för att passas in perfekt mot centrumhålet... för mkt seriös körning rekommenderas dock orginal fälgar alternativt andra fälgar med exakt rätt centrum mått. /Jonas |
|
| Dessa fälgar är till för alla modeller/märken med samma bultcirkel. Det är väl alla fälgar som kommer från svenska fälg och specialfälgar? | |
|
Det är i princip bara BMW som som har 120/5. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ok, men dessa fälgar behöver man centrumring till - har vart ute o kollat nu. Tack för all hjälp | |
| Utvändig storlek är 76.9 va? | |
|
> Erik Massa jänk som har samma bultindelning. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.