AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
820

ny stylingpaket hos BMW i USA. finns den i Sverige?

Länk
verkar vara bra priser och allt. jag gillar kjolarna. om det är någonting jag är missnöjd med hos min bil så är det trösklar.
Den med partnumber 51 71 0 016 663 gillar jag skarpt. Finns dessa delar hos BMW gruppen i Sverige? och till vilka priser?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Jag har en svensk tillbehörskatalog från 2000 där grejerna finns med.

Aerodynamiska komponenter för Z3 Roadster:

Frontspoiler (1.8/1.9) tom. 09/96: #82 62 9 404 933. Pris: 3525:-
Frontspoiler (1.8/1.9) fr. 09/96 #82 62 9 407 959. Pris: 3000:-
Nedre bakspoiler (1.8/1.9) #82 64 9 404 934. Pris: 3425:-
Panel tröskellist (1.8/1.9) #82 65 9 404 935. Pris: 3225:-
Övre bakspoiler 3 delar (ej M-Roadster) #82 63 9 404 936. Pris: 2525:-

/Carl

______
Länk
Kollade din länk lite noggrannare nu..
Det är exakt samma bilder i katalogen men står att det passar helt andra modeller.. Kanske finns det likadana prylar till både fyrcylindriga modeller och sexcylindriga efter 9904 men har olika artikelnummer? Det ser iaf likadant ut

/Carl

______
Länk
Tycker du verkligen de trösklarna är snyggare än orginal??

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Fredrik: det jag inte gillar med originaltrösklar är att dem rent visuellt inte går hela vägen ner utan brytts ned i en 45 graders vinkel neråt och på så sätt ser det ut att bilen får en "högre" utseende än vad den egentligen är.
jag vill inte sänka min bil men vill ändå få den låga looken och då vill ja har trösklar som accentuerar detta.
Två-åtta: då är hoppet riktad mot Modano och ThaMaztr som med in insider kunskap inom BMW kanske vet nåt mer…

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Tomas: Delarna med artikelnumren som två.åtta postade är inte samma som de som du var intresserad av. Front- och bakspoilern skiljer sig åt betydligt, trösklarna däremot vet jag inte eftersom bilderna i ETK:n är alltför otydliga.

Provade att i Photoshop sätta tröskeln från länken högst upp på en vanlig Z3 coupé, så här blev resultatet: Länk
Synd att färgerna inte var samma :/

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
Skumt att dom har använt exakt samma bilder i katalogen. Men den verkar inte stämma då.

Snygg volvo-styling förresten ;) (Blå bil nerlackad i silver)

/Carl

______
Länk
Tha Maztr: stog det att den passar ENADST till rodastern eller stog det att INTE passar till Coupen eller var bara coupen inte nämnd?
paketat var ganska snyggt...
Z3c: Coupén var inte nämnd i listan i ETK:n. Jag har dock svårt att tänka mig att kjolarna inte skulle passa, coupé och roadster är ju så gott som identiska.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
jag tror det oxå...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

njae, dom där var inge vidare...

(om jag får tycka till !)

:)

/Anders
Länk
Mattias, har du möjligen kvar original bilden som du photoshoppade ? så att man kan göra visuella jämförelsen? (ska oxå jämföra med dem som MH_GTR har på annons..)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.