AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.685

M5 vs Rs6 tider på nordslingan?

Sida 1 av 2
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Undrar om det är nån som har tider på de bilarna?
Här:Länk

8.28 för M5
8.20 för RS6
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
så stor skilland?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Värt att notera att dagen då testet gjordes på M5 var det 10 grader medan det var 32 grader för Rs6. Samt att M5an är strypt till 250km/h men Rs6 gick ju upp ända till 258km/h
Att toppfarten är 8km/h högre för RS6 (vilket jag iofs tror är ett tryckfel) spelar ingen eller mycket liten roll på ringen.

M5 får ju pisk runt Hockenheim också.
Flåklypa: Nu har du startat något som inte kommer accepteras av alla luttrade BMW-fanatiker... :-) Självklart föreligger fusk på något sätt eftersom en Audi omöjligtvis kan vara snabbare än en BMW? Eller? Alla jämförelser där BMW får spö måste betraktas som orättvisa och fuskiga.
Ja, RS6an har ju turbo...två st dessutom. Dubbelt fusk alltså ;-)
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Ingen har sakt nått om fusk eller orättvist, eller jo orättvist att Rs6 har dubbla överladdningar för 450hk och att BMWn levererar 400hk ren kraft. Klä av turbon på Audi så får vi se hur de går...
eller sätt in en överladdning på M5an från ess tuning som nån snackade om på en tråd får vi se hur audin klarar sig.
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Och att dom dessutom blivit slagna på "hemaplan" dvs. bana.
Kan bara inte stämma :)
Sen nästa standar kommentar på detta forum "sätt överladdning på bmw'n får ni se"...ja vem har hindrat dom ?

/
Nike
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
"eller sätt in en överladdning på M5an från ess tuning som nån snackade om på en tråd får vi se hur audin klarar sig. "

- Bmw mäter ej effekt på annat sätt än Audi mig veterligen. Så så länge effekten blir ungefär lika så blir det rätt så jämt skulle jag tro beroende på lite andra förutsättningar.
To
47
Tommy (WCX)
Z3 M Coupe -99
Varför böja snacka om att överladda M5an eller ta bort överladdningeen på RS6an?

De jämför två orginal bilar inte två ombyggda eller trimmade.
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Håller med Tommy, orginal mot orginal då är det väl så, den ena snabbare än den andra!

PB
Om inte ni hade sagt det kunde jag slagit vad om att en sådan kommentar hade skrivits :)
Ytterligare en sån här tråd......
M5:an får pisk av Audin, konstigare än så är det väl inte?
Jag blir ändå imponerad av Bmw. 50hk mindre än Audi, ingen stressfläkt, ingen fyrhjulsdrift, och ändå skiljer sig det inte mer än ett par tiondelar runt ringen, annars är de i stort sett lika kvicka??
Rättelse dock: 0-100 på bmw är 5.3 och inget annat.

Nipply

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nu ska jag säga något nördigt. Vänta bara på nya m5an. muhahaa. ........ kul tråd.
Zafiro
Vad snackar ni om, jo M5 får stryk av Rs6 på ringen men på Hockenheim får M5 samma tid som Rs6:an , båda hamnar på 1.17.6 min. Vet ni förresten att 645CI kör hockenheim på 1.6.8 min, jämfört med Carrera på 1.6.6 min, inte illa av en tung bmw.
Bm
122
Bmw W
325i -94
"Värt att notera att dagen då testet gjordes på M5 var det 10 grader medan det var 32 grader för Rs6"

Att det var 32 grader när RS6:an kördes är inte heller precis optimalt. Turbobilar går betydligt bättre när det är lite kallare ute.
VI
9
VITM5
M5 E39 (VIT) -99
Det är väll inte mycket att "tjafsa" om, DKWn jag menar Audin har 450Hk med hela hokus pokus paketet, M5 har 400hk utan "hk paket", jag är imponerad av detta result. ( m5 lanserades 98, alltså 6 år sen). Vänta Så ska DKW få se, ni som är uppdaterad vet vad jag menar!
Acey och VITM5: Vänta ett lite längre tag och Audi kommer med en ny RS6... :-)
Nipply: Att audin har Quattro ger nog mer förlust än vinst runt just ringen, förlorar ju ganska mycket väl uppe i fart.. sen väger väll audin drygt 100kg mera också.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Är det bara jag som reagerar på att audin är 15keuro dyrare? För de 15 får man en riktigt bra M5 E34 3,8. En sådan borde klara nordschleife på ca 8,40.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.