|
|
|
|---|---|
|
Har renoverat mina M contour fälgar (17" 10" bak 17"8.5" fram) och ska till att lackera dom hos lackmästarna i håkantorp men är lite fundersam vilken färg jag ska välja...silver är ju ganska standard så jag funderar på att lacka dom svarta efter som bilen är svart,tror det kan bli rätt bra... har inte sett det på någon annan bmw så man vet ju inte säkert... har någon sett detta förut? vad tror ni om detta? Mvh R I.P.S.C Skaraborg | |
|
Svart tror jag blir läckert!!! /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
har meckat lite i photoshop med bilder på bilen och lagt på svart på fälgar och tycker det ser riktigt bra ut faktiskt...låg,bred och helsvart med röda broms ok...ev tona rutorna I.P.S.C Skaraborg |
|
|
Mera feedback!!! Har kraftig besluts ångest I.P.S.C Skaraborg |
|
|
svarta fälgar kan se klummpigt ut färg på bilen din? för däcken är ju svarta med.. om man inte kör cross som jag ;) kan man köpa gula däck! ;) har de på hojen nu! Min bil Länk |
|
|
Det rullade en svart E38 med rondell 58 fälgar här i stan för ett tag sedan. Den hade ekrarna lackade svart, medans fälgbanan var blank... såg... hmm... konstigt ut. // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Min åsikt är att svarta fälgar kan va snyggt i detaljstudie men på håll ser det oftast lite konstigt ut då gummit är svart som någon påpekat här, inte snyggt, kör orginalfärgen tycker jag Why not? |
|
|
Jag röstar på originalfärg eller kanske en mörkgrå/rökeffekt så som på M5 E39 och M3 E46-fälgarna!? Svart blir lite väl kitschigt för min smak, dessutom tycker jag fälgarna ser mindre ut (svårare att se skillnad på dem och gummit) Lycka till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
tack för svaren får fundera lite och titta på färgprover... I.P.S.C Skaraborg |
|
|
Kolla på E46Fanatics.com detta är ganska populärt där borta. Jag skulle nog välja någon rök/gun metall precis som Kalle H sa. Mvh, Robban |
|
Deliq |
Jag såg för några år sedan en svart,svart M5 3,8 med svarta "vingar" på M-systemII-fälgen, den såg grym ut. Allt var svart, lister, rutor, baklysen och strålkastare, det enda som inte var svart var fälgbanan och njurarna... Om det var snyggt kan väl kanske diskuteras, men bilen utstrålade prestanda ;-) M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Nej nej nej...är du galen, eller har du tittat på "KnightRider" för mycket...fälgarna ska ha sin silver-originalfärg, om du frågar mig! Speciellt om ´dom ska sitta på en M3:a! |
|
Deliq |
>mosse Jag sa att den såg grym ut och kraftfull, inte snygg... ;-) M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Deliq...jag talade till han som startade tråden.. ;) Men visst, det kan se grymt ut, men knappast snyggt & stilrent. |
|
ErikNilsson |
Varför inte låta fälgbanan vara som den är (polerad?) och lacka resten mörkgrått/rökigt så som M5 fälgarna? Tänk dig för några gånger innan du lackar de svarta. Varför inte göra om en bild på din bil i Photoshop först och se hur det blir så du inte ångrar dig. Risken är att det blir lite för mycket svart. |
|
svart kan bli lite för mycket om du har en svart bil och om du inte har bra puts på däcken brukar dom ha en tendens att se lite grådaskiga ut mot det svarta. Det kan vara ganska snyggt med svart om man har en silvrig bil. jag tycker den rökiga färgen på m3 m5 orginalet är snygg. eller passa på och ta ut lite semester, ta en öl och börja putsa. |
|
|
Kan du inte lägga upp dina ps-bilder? ja tror det kommer se "skitigt" ut. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Har själv svarta E39 M5 fälgar på min Bmw ser perfekt ut tycker iaf jag! Länk nedanför. Länk |
|
|
Som sagt ser det ovanligt och bra ut eller hur Mackanozz : ) lutar åt svart ändå hmmmm...ovanligt är bra elr... 300+ så gör sig mina amatör ps bilder sig inte riktigt rättvisa men har sett en sierra cossi i bilsport som var svart som en sotar röv hela bilen och det såg mkt speciellt ut...i värsta fall får man väll lacka om dom då jag endast betalar för färgen :) I.P.S.C Skaraborg |
|
|
Självklart ser det bra ut, det tycker jag iaf å det är viktigast men visst är det kul att andra gillar det med :P annan bild: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.