AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
557

Sänkte bilen... Fast jag har nivåreglering...

Det var från H&R 45/10.. Har försökt att titta efter inlägg men frågan lyder: Vad kan hända? Har original stötdampare bak fast sänkt 10mm.. Om man måste justera staget?? Vilket stag? Nån som har en bild? Eller måste jag göra nåt åt saken??
Snygg blev den iallafall men vart är justeringen?? Men i ochför sig så lastar jag inte så mycket grejer i bilen och använder inte den som dragbil så jag kanske ska byta till vanliga dämpare?? Men men några åsikter?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bilen kommer att vara exakt lika hög bak som innan om du inte justerar ventilen.

Sök på nivåreglering / nivåregleringen / nivåventil osv på 7-serieforumet så hittar du info om var den sitter och hur man justerar.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
staget sitter på krägningshämmaren/stabiliseringstaget tror jag iaf på väster sida av bilen sett bakifrån och släpp muttrana på staget (typ liten avgasklamma) inte på ventilen och för staget bakåt för att sänka tror jag. bilen måste stå på hjulen men behöver inte vara startad för att se sänkningen.
Så gjorde jag iaf på 525tdsa t borde va lika, flytta inte staget för långt åt "fel" håll då går packningarna i ventilen och det finns inga nya. Mycket tror jag i det här inlägget mend et är enkelt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.