|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Prginal: Jo O ja.. du kan med lätthet byta hela staget själv! Fast då tar vä'l Motornord (kikar i katalogen) 610+bussningen(pris beronde på bussning så klart, men till din bil har jag ju redan skrivit) och så måste du ju få den i pressad! Det går förvisso att göra själv men det är ganska svårt!. Om man inte har en hyfsad press tillhand så klart! MVH Johan __ Länk /JB |
|
|
ok... tack för hjälpen... hoppas att det är felet... blir väl till att byta allt annat oxå innan man är färdig... hopplöst att hitta sånna fel... Mvhj robert |
|
|
Porginal: Jo oftast så brukar man få byta mkt sånna hära slitdetaljer på lite äldre bilar.. Själv har jag bytt alla framvagnsdetaljer! Jag hoppas det blir bra efter att du bytt Casterstagsbussningen! Stabilisator stagen (krängningshämmarstagen) har jag hört att folk även får byta ofta! Dom kostar 300 kr st på BMW och (Biltema 129:-) Har dem väldigt billigt, (MotorNord ligger mitt emmellani pris)... så de kan även vara värda att byta! Om det inte nyligen är gjort! Fast missljuder de inte så måste man ju inte! MVH Johan __ Länk /JB |
|
|
De har jag bytt... de var ju det som var billigt... det som är dyrt kommer ju nu... stagen blir ju 1000:- per sida och nya dämpare 1200:- per sida... hmm... Börjar bli dyrt... Mvh Robert |
|
|
Porginal: Mjo.. detta som är problemet med bilar.. de kostar oftast mkt pengar i undehåll! Speciellt jobbigt då man helst vill ha saker i fint skick med.. =/ __ Länk /JB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste fel är orunda däck från tillverkaren, och detta går INTE att balensera bort, förkommer oftast på lågprisdäck då tillverkningskvaliten brukar vara väldigt ojämn. Sedan ska man vara noga med att nollbalensera hjulen, dvs inte tycka att 2-5 gr är inom toleranserna som de flesta däckfirmor godkänner som OK. Läs även detta. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för info:n Hasso... väldigt nyttig läsning.... Här kommer lite nya iaktagningar.... har vibrationer i 100km/h men om jag lägger mig på 100 så kan vibrationerna nästan helt försvinna... ibland vibrerar det mindre om man svänger ibland mer... Som sagt finns ingen logik i hur det vibrerar... Har precis pratat med bildelsimporten... beställt två nya casterstag med 750 bussningar... Ska prova detta och se om det hjälper.... Mvh Robert |
|
|
Skall straxt byta diverse armar och jox i framvagnen för att få bukt med mina 90-100 vibrationer. Hjulbalansering hjälpte inte ett smack. =( Jag kommer köpa allt från olika firmor i tyskland vie ebay. Det mesta kostar mindre än halva priset i sverige, ex vis 2 casterstag inklusive förstärkta bussningar för 83€. Så innan ni köper grejor till ockerpriser här hemma, kolla upp vad det kostar i tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.