AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
608

528T 99 på powerbörsen

Iz
50
Izar
528i Touring -98
Hej, jag är ute och leter efter en E39Touring. Hittade en 528 Touring 99 9000 mil fullutrustad för 129900. Har ringt och pratat med säljaren (joe) som hävdade att den var i fint skick, inga skador etc. Bilen saknar vinterdäck antar att skatten och skrotningsavgiften ska betalas.

Är det ett rimligt pris? Är det någon som har tittat på denna bil, den står i Helsingborg det är lite för långt att åka på bara spekulation. Är det någon som har gjort affär med Joe och kan berätta lite mer.
li
1.959
liste
535i -89
Om bilen är fullservad, välskött, okrockad och milkollad så är priset klart i underkant.

Om du är seriöst intresserad rekommenderar jag att du tar med dig en polare och åker ner en helg och provkör bilen en tur förbi både en BMW-verkstad samt ett M-testcenter. Dessa två ställen tillsammans ska kunna uppdaga alla eventuella fel och brister.

Mina 50 €-cent... :)
håller med liste.

Väldigt bra pris om allt är okay, men var lite extra skeptisk... det kan du tjäna på senare :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Iz
50
Izar
528i Touring -98
Jo jag är seriöst intresserad men jag blev precis som er skeptisk till priset för en 99 så jag tänkte börja med att fråga här innan man sätter sig ner och bränner ner 60 mil söderut.
Be att få all dokumentation via fax. Om det ser ok ut så långt så är det bara att åka. Lita på känslan...

Micke
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Vill inte vara negativ men en svensksåld 528T med 9000 mil kostar runt 200', finns inte en chans att den där bilen är 100% ärlig. Kolla på mobile om du kan hitta en med de milen för det priset.
Iz
50
Izar
528i Touring -98
Han hävdade att det är en tidigare ägare samt fullservad på BMW verkstad. En fullstämplad servicebok så känns det iallafall lite säkrare, men det går ju att fuska med sådan också. Mitt förnuft säger mig att vara försiktigt samtidigt som man blir lockad av det låga priset, samt att den ser bra ut på bilderna.

Jag ska ner till Örebro och titta på en annan 528 i helgen för samma pengar. Det är en 98 som har gått 10600, vi får hur den ser ut, det känns inte så farligt långt iallafall, är man inte nöjd så är det bara att åka hem. Blev lite skeptisk när han sa att han har lämnat in bilen för att lacka huven pga stenskott. Den bilen har iallafall en kontrollerad mätare av BMW Eskilstuna så det känns bra plus att det är rätt färg combo (silver med svart läder).

Om Örebro bilen i sämre skick än förväntat så bär det av till Helsingborg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.