|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Måste posta en gång till, Var med bilen till besiktningen idag, körde in och tittade snällt på spegeln så att den inte var för låg, det visade sig att jag hade hela 1-1.5cm till godo ;) Kliver ur bilen och får frågan, hur stor effekt är det i den här då? 265kw svarar jag lite snubblande -Ah 20 hästar mer än i min förra m5 touring svarade besiktningsmannen i sundsvall. Vid det här laget drog jag en lättnandes suck, nu kändes som att bilen var i goda och vårdande händer helt plötsligt. Konstigt vad ordet M5 kan vara lugnande när bilen i sig är en vild best! Det hela tog ca 20 minuter kanske mindre hade tid 10:55 och var klar 11:03 men jag kom in några minuter snabbare än vad som skriver på lappen, jag ställde några frågor och han likaså. Kollade lite under bilen en gång till för att försäkra mig om att den såg lika bra ut som jag kom ihåg det. Han tog den ut på en runda och kände efter lite och placerade sedan bilen vid avgaskontrollen, där står han en stund och kommer sedan in, Jaha det här blev 300kr, ha en trevlig sommar! Efter det kändes det så bra att jag tog bilen till jobbet? Funderade på att skippa den biten idag, men kom snabbt på att det kostar pengar att driva bilen också ;) Så ytterligare ett papper in i dokumentationshögen på bilen. Trevlig sommar alla! Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Ola : Det är alltid kul när besiktningsmannen är en entusiast och inte en "gnällgubbe" som till varje pris skall hitta något att anmärka på ! Själv väntar jag på paket från Alpina innehållande nya grenrör och turbon !! det var grymt trångt att få bort de gamla och det kommer inte att bli lättare att få dit den nya "uppsättningen"!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hälsningar Ando |
|
|
Det kan jag tänka mig!, själv ska jag beställa bromsbelägg snart, fick just en varning om att det var dags igår. A.G, Handlar du direkt ifrån tyskland eller går du via någon trevlig källa här i Sverige? Med tanke på att det står från Alpina så är det väl direkt kontakter som är din melodi? Nu har jag ungefär 270mil kvar att rulla med bilen i sommar, sedan åker den in i vinterförvar igen. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| Satt här och funderade på om inte vi här i Ånge har en ganska stor tilldelning av Alpinor....vi har Jimpa med B7:an åsså Jörgen med B10 Bi turbon och sen har vi en alldeles färsk B12 coupe som det inte finns allför många av. | |
|
Ola: Alpina säljer numera inte direkt till konsument, men du kan ju kontakta någon tysk BMW handlare, det lönar sig...Jag köpte nyligen koppling till B8 an, ca 40% lägre pris fraktkostnaden inräknat jämfört med BMW här i Sverige. De lägger på en rent sjuk marginal här hemma på Alpinadelar. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Ola: Jag har tidigare alltid köpt direkt från Alpina men med Bi Turbon så hade säljaren så bra kontakter att han fick fram prylarna betydligt billigare än om jag själv gått direkt till Alpina eller via någon tysk återförsäljare. Såg någonstans att bromsbeläggen kostar runt 230 EUR. Alpina B8 : jag köpte saker direkt från Alpina i höstas , har du provat nyligen och blivit nekad ? Hälsningar Ando |
|
|
Har inte kollat vilka bromsbelägg det handlar om ännu, kan ju lika gärna vara de bakre. Tycker att de ser rätt tjocka ut framtill fortfarande. Det närmaste som händer är att bilen ska på verkstad tisdag den 27 april för ventiljustering. Bilen har nu gått 40 mil efter topplockspackningsbyte med mera. Ando, skulle det kunna vara möjligt att köpa delar av din kontakt? Naturligtvis mot ersättning men inte fullt lika hög som BMW's Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.