AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.264

När kommer dom "gamla" skyltarna tillbaka?

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag vet att frågan varit uppe tidigare men vad jag minns har det då aldrig kommit fram något riktigt svar!
Tänkte därför höra om det är någon som vet vad som hände med våra gamla regskyltar som skulle komma tillbaks efter årsskiftet!
Skyltarna som kom i början av 02 är ju inte direkt vackra och tyvärr är 520:in vanpryd med dessa :(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Min E32 har ockå dessa fula skyltar, så även jag väntar...

Jag ställde frågan för ett tag sedan: Länk utan att få några positiva svar.

Jag håller ögonen öppna och kollar på nya bilar, men än så länge har jag inte sett några. Jag gör ett inlägg så fort jag ser en.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Andersson_CSI:

Pratade precis med Micke O och han sett svaret ochnågonstans på forumet kring nyaår trodde han.

Sök och du ska......:))
Hittade denna texten men jag är för trött för att läsa den nu.. Kanske kan vara något iaf. ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Hittade denna texten på Strålfors hemsida, Det verkar med andra ord vara så att dom fortfarnade tvistar om vem som ska få leverara skyltarna!

"Registreringsskyltarna
Vägverket beslutade i september 2003 att anta Strålfors som leverantör av registreringsskyltar fr o m den 1 januari 2004. Konkurrerande anbudsgivare överklagade beslutet men länsrätten avvisade besväret. Ärendet drevs vidare till kammarrätten, som nu har meddelat dom i ärendet innebärande att det f n råder osäkerhet om vilken leverantör som kommer att tilldelas uppdraget."

Hoppas Det blir Strålfors och deras plastskyltar som "vinner"!

/Fredrik

st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Fick en ny skylt i brevlådan igår, det var en aluminiumskylt. Jag tycker att de är mycket snyggare än plastskyltarna.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
buhuu... Jag vill ha en plastskylt...

---
Min E30: Länk

/Chrille
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag föredrar också nuvarande alu-skyltar, och kommer den vattenläckande plastskylten tillbaka får vi hoppas att dom ändrat lite på designen.

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Jag tycker att aluskyltarna är sämre på alla sätt. Blir lätt buckliga, svåra att hålla rena. Blir fula av stenskott mm. plus att dom ser ut som att vi har gått minst 10-15 år tillbaka i tiden!

/Fredrik

fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
men det blir ju en lätt åttitalskänsla när både bilar och skyltar ska vara i plast...

***Älska V8!***
852
Sörpan
325xi -02
Aluminiumskyltarna är lättare än plastskyltarna... ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Svenska skyltar har väl inte världens roligaste layout, men de är iaf lättlästa. Fast visst hade det varit kul att kunna se på bilen varifrån den kom, som på de gamla länsskyltarna. Eller tyska och amerikanska skyltar...
Stjärnan: denna tråd torde nog tilfredställa dina önskemål: Länk

Mycket nöje...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Magnus: Tack tack, det finns visst likasinnade...
Även om USA har gott om fräsiga skyltar så är de ibland helt oläsliga. Att delstarterna sedan har klämmiga slogans som "The sunshine state" i nederkanten är ju en smaksak om det är töntigt eller roligt.

Helt klart är det bekvämt att slippa byta skylt när man köper bil från annan del av Sverige. Men kul hade det varit med en liten markering var man hör hemma.

Förlåt, jag går visst ifrån ämnet, men diskussionen började bli lite enformig...
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
man skulle ju kunna sätta lag på att S-märket bredvid skylten bytas ut mot landskapsmärke?! eller båda dera, S och Sk för tex skåne... nu går jag också ifrån ämnet men kunde inte låta bli...

*Har jag inte råd med en BMW åker jag hellre buss än att köra volvo*
Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Jag såg någonstans ett pressmeddelande från Strålfors att de blivit usedda som leverantör av reg.skyltar till VV.
Är Strålfors=plastskyltar??
I så fall har de inte börjat leverera ännu. Jag fick mina nya skyltar
med EU märke levererade 2003-03-17 och det var al-skylter, vilket jag var glad för. De är snyggare med relief och smalare tecken. Mina äldre skyltar ser för hemska ut. Det var någon som tyckte att tecknena såg ut att vara gjorda med svart eltejp : )

/Ola
Skön, skönare, BMW
Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Rättelse av mitt senaste inlägg. 2003 skall självklart vara 2004. Jag lever inte i det förgångna, men mitt långfinger gör tydligen det. Ursäkta.

/Ola
Skön, skönare, BMW
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Sailor:
Läs längre upp i tråden!
Det är problem om vem som ska leverera i framtiden och därför är det fortfarande alu-skyltar.

/Fredrik

Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Andersson,
tydligen är inte sista ordet sagt om skyltleverantör (plast el. Al?)
Hämtat från DI i dag:
2004-03-23
Carl Thulin

O-listenoterade Strålfors mister prestigeuppdraget att leverera registreringsskyltar till Vägverket. Det efter ännu en runda i den upphandlingsprocess som pågått i mer än tre år.

Strålfors förlorade kampen om uppdraget att förse svenska bilar med registreringsskyltar. Kammarrätten anser att Vägverkets upphandling inte gått rätt till. Konkurrenten SMC sköt in sig på det faktum att Strålfors gjort en komplettering av sin offert och fick kammarrätten på sin sida.
Vägverket meddelade på måndagskvällen Strålfors att man efter kammarrättens dom valt SMC som leverantör.

Vägverkets beslut överklagas nu i sin tur av Strålfors.

"Vi ger oss inte i första taget, vi tycker att vi har ett starkt case", säger Strålfors VD Per Samuelsson.

Processen, som redan pågått i över tre år, kan enligt Per Samuelssons bedömning nu ta ytterligare upp till ett år.

/Ola
Skön, skönare, BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.