|
|
|
|---|---|
|
håller på att byta toppen på min 325 maskin.. när jag plockade bort toppen så tyckte jag kolvarna stack upp ovanligt mycket.. har bara demonterat en 2.0 maskin innan.. då var kolvarna nå mm under själva blockets kant om jag inte minns fel.. dessa kolvar sticker över kanten så jag vet inte om jag vågar plana så mycket på toppen så att kolvarna slår i eller ej.. Länk är det original eller nå form av högkomps? \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk Info om min E30 genom åren | |
| det borde nog vara originalkolvar. | |
|
Hello! ..inte direkt nått svar på din fråga, men ja tänkte bara fråga om det är en katalysator-motor du har..? ..har själv en kat motor och har funderat hur mkt det går att plana toppen! =) BMW - automatic smile activator |
|
|
Finns mått på vad toppen får planas till, alltså mätt på hela höjden av toppen från anliggskanten för ventilkåpan till undersida topp (mot packningen). På M20 får man inte gå under 124,7 mm. Håller man sig inom detta mått skall det gå bra, annars finns tjockare toppackning att tillgå som ligger 0,3 mm över! För övrigt så är jag säker på att det är orignalkolvar, kat-kolvar du har i din motor! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.