|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om nån vet vilket försäkringsbolag man bör vända sig till för o få en någorlunda "billig" försäkring..? Jag är 18 år gammal, äger en 323i från 1983. Jag bor 1,6 mil utanför Trelleborg, på landsbygden... Tacksam för alla svar och tips! //Eddie | |
| Ring runt och fråga. | |
|
Jag ringde nyss och kollade försäkring på min Ford fiesta -96. bor i HBG haft körkort i 3 år helförsäkring fri körsträcka priser. If 11000:- Folksam 8405:- Länsförsäkringar 7556:- Aktsam 7463: Salus Ansvar 6300:- Länk det lönar sig att ringa... mvh Simon |
|
|
Ok, jag får ta o ringa runt och höra lite.. tack för tipsen! - www.e21.se Forumet för oss e21 fantaster - //Eddie |
|
| Om värdet inte överstiger 20' kr, vilket jag har svårt att tro att det gör på en -83:a, kan du väl nöja dej med trafik! | |
|
för mig tog länsförsäkringar nästan halva det pris som salusansvar tog... så det är väldigt individuellt.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
|
Tack för alla svar och tips.! Jag har nu bestämt mig för att skriva över bilen på min moder, då jag inte är direkt förtjust över att betala 13000 om året för en halvförsäkring hos Länsförsäkringar, (vilka jag uppfattar är av de billigade försäkringsbolagen) ej heller vill jag betala 700 kr i månaden för trafikförsäkring hos IF.. Det överstiger min budget flera ggr om.. hehe.. Men återigen tack allihop.! ha det gött, o besök gärna: Länk //Eddie |
|
|
Alphax: Jag råder dig inte att skriva bilen på någon annan du själv se länk: Länk |
|
| Om du tänker skriva bilen på någon annan varför inte bara ta trafik eftersom du endå kanske inte kommer få ut nått om det skulle hända nått otrevligt? | |
| Vet inte hur gammal den måste vara men jag pratade med Länsförsäkringar och kunde "veteranförsäkra" min e21 från 77, iofs med 1 tid ägare och 8800mil men ändå... Ring runt och var ärlig, lönar sig nog mest i längden. | |
|
Tjena! tack för allt svar å tips! Jag har nu skrivit över bilen på min moder och betalar 3,400 kr om året för halvförsäkring hos Länsförsäkringar, där jag om den skulle stått på mig själv hade betalt 13,000 kr om året för samma försäkring... återigen tack.! ha de gött alla bimmer fantaster! //Eddie |
|
|
k1mzo: Bonussystemet finns väl inte kvar längre? Ålder och skadefria år är väl det som försäkringsbolagen bryr sig om numera? Tror det lönar sig att skriva bilen på någon annan så länge det är inom familjen och man bor hemma..då kan de OMÖJLIGT bevisa något om man inte har lån kopplat till bilen.. /Martin |
|
|
Det blir svårare om man bor hemma men knappast omöjligt. De kollar från vems konto betalningen på bilen och försäkringen kommer ifrån, frågar grannar vem som brukar köra med bilen o.s.v. Jag träffar ganska många skadereglerare i mitt yrke och de har blivit betydligt hårdare. En skadereglerare från ett av de allra största bolagen sade att om de överhuvudtaget misstänker något så betalar de inte ut, sen är det upp till kunden om han vill ta det till tingsrätten, de bryr sig inte. Och i vilket fall som helst så får man vänta några år på att få pengarna. Köp en bil ni har råd att äga, belasta inte oss andra, tack! |
|
|
I detta fallet så är det knappast svårt att kolla då bilen först har varit reggad på AlphaX, klart att de kommer att bli misstänksamma. Nu vet jag inte om din e21:a är i nyskick, men annars så har jag svårt att förstå varför du vill ha mer än trafikförsäkring. Premien din mor har fått gör väl att du inom snar framtid har betalat hela värde på bilen i försäkringspremier. Har du bara trafik kan dessutom inte försäkringsbolagen göra något (tyvärr) om den står skriven på fel person. |
|
| Jag känner många familjer där mannens bil står skriven på hustrun, just eftersom premien blir lägra av detta. Vidare brukar familjens bilar disponeras av alla som bor i föräldrahemmet. Detta kan ju rimligen inte stöta på problem, bilarna är ju försäkrade för att personer under 21 ska få köra dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.