AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

Problem med min cabbe ?

bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
Var i garagen idag och höll på att damsuga i bilen. jag hade tagit bort sittdynan bak och höll på att damsuga där omkring blir tvyngen att besöka toan medans jag e borta kommer min brossa in i garagen och drar en spak under sittdynan. de sa han till mig när jag kom tillbaks sa han att det var en KLICK ljud som kom från cabben nånstans bak. nu fungerar inte min cabbe kan ej dra upp suffletten luckan öppnas men suffletten går ej upp man hör typ motorn rulla men det går ej upp.

Vad är felet? kan någon hjälpa mig? vet ej hur jag skall få upp min sufflet. "Eller Cabben"
den ligger nercabbat i garagen nu. (tur att man har garage)

tacksam för svar

Bjohari
gl
52
glader
bmw525ia msport touring -03
Du får ta dig till en bmw verkstad!!! Det handtaget som någon drog i är utlösningen till cabb motorerna (som sitter bak i skuffen). Nu måste dom tryckas fast och nollställas priset blir ca 800 om du inte käner någon med dator som kan kolla det år dig.

bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
allvarlitgt, finnse det inget annat man kan göra måste de nollställas med dator?

haaaap då blir man 800 kr fattigare denna månaden da.

han drog den knappt, han rörde den typ 2-3 cm bara och så sa han det klickade till lite tyst på ena sidan utav bilen, alltså från bak nånstans klickade det till. så då måste det ha varit cabb motorerna som klicket kom från.

blir tacksam om någon annan vet något utväg som man kan försöka.

glader - tack för ditt snabba svar förrästen

bjohari
Antar att båda motorerna är frigjorda.

Fäll ner cabben manuellt och lägg på locket, tryck tillbaka motorerna (sitter på vänstersidan i bagagen).

Locket över cabben kommer nu att vara öppet nån centimeter. Med tändningen avslagen, tryck på "cabb öppnings knappen" och slå på tändningen, håll öppna knappen intryct ca. 10 sek (tills cabb locket har stängts), släpp knappen. Vänta ca 2 sek, nu ska allt vara OK. Tryck på stäng.
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
cabbben var redan nere när detta hände så locket stängs ju bra och låser sig helt. men när jag skall trucka på knappen och ta upp cabben så öppnar sig locket men suffletten går inte upp. man hör typ motorn i cabben rulla men suffletten går ej upp.

men skall prova det du sa med och kolla med motorn i cabben

bjohari

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
gör så som pukko sa,har gjort det själv många gånger,va säker att du sätter tillbaks båda motorerna ordentligt...
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
okej det är gjort och jag fick upp min sufflet och det stängdes perfekt. MEN när jag försökte uppna igen alltså dra ner cabben igen så blev det knas. Locket går halvägs sen går suffletten upp och där krockar de med varandra och så låser det sig och cabben går ej ner igen den bara låser sig där så jag blir tvungen att stänga igen cabben igen. vad kan det bero på da???

tack för era tips ialafall fick den stängd men går ej ner igen.

nån som vet???

bjohari
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
ajuste på tal om motorerna så tryckte jag upp den helt är det rätt eller??
Jag såg baara en motor som var rättså stor.

bjohari
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
det ska va 2 motorer,det brukar strula med cabben här med ibland sen jag drog den spaken för 2 år sen det blev alldrig rätt igen,jag vet inte om det kan va nåt i minnet eller vad kan det bero på
En motor sitter på vänster kortsida i bagagen, och en rakt fram (också till vänster)
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
tack för era hjälp grabbar. men jag tror jag gör som glader sa att jag lämnar in den på en bmw verkstad. de får kolla på den närmare. det e la något som måste nollställas kanske med dator som glader sa de e nog bäst så.

tack ahmo tack pukko tack glader för era svar.
D-diddy
asch. jag gjorde såhär när jag varit nyfiken nog att dra i spaken.
Jag pillade ner klädseln i bagaget. fällde ner cabben i lådan satten min bror på locket, sen så spände jag vajrarna ordentligt genom att bända med en skruvmejsel samtidigt som jag tryckte tillbaka motorerna. provkörde några ggr. och sen var det klart.

David,

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.