|
|
|
|---|---|
|
Har alltid gått och tyckt att 6serien är en av de snyggaste bmw-bilarna genom tiderna och skulle gärna vilja äga en för den sticker verkligen ut ur mängden... Har hittat en för runt 50k och denna har haft 2 ägare och har gått 20 000 mil... Verkar vara välskött osv... Men frågan är denna... Om vi säger att jag köper bilen för att ställa den i garaget och ta ut den vid speciella tillfällen...Kommer bilen då tappa i värde eller kommer den att stiga eller stå kvar i det värdet jag har köpt den för? Är det en bra investering att köpa en 635 csi -88 ? | |
| Tror nog att prisnivån på E24 kommer att hålla i sig. Kom dock ihåg att alla bilar , kanske speciellt E24:orna, behöver service och omvårdnad samt att grejer kan gå sönder... Såna pengar ska man nog inte räkna med att få igen... | |
|
Tror att den håller värdet ganska bra. En 88 är lite mindre rostig än min -84 betalde iofs ca 30 tkr för min men jag har fått jobba lite med den typ buta det mesta. 19 ägare och ingen servicebok höll också priset nere. Men jag tror inte att jag får igen pengarna nu kanske om 10-20 år när några till har rostat bort (snyft). Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Man skall aldrig köpa en bil som en investering, blir bara fel i slutänden. Jag köper personligen hellre än bil för 80 000 kr med full dokumentation och 25 000 mil än en för 75 000 kr med 15 000 mil och halvdan historik, tyvärr resonerar inte alla såhär och därför sjunker bilar i värde ju mer miltalet stiger. 635or är nuförtiden sanna klassiker och börjar bli riktiga samlarbilar, fina exemplar håller alldeles säkert värdet. Ang. köp av E24 så håller jag med Micke; gamla bilar behöver kärlek :-) Lycka till med ev. köp av världens vackraste coupé! MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.