AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
520

Stora färddatorn...

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Vet att detta diskuterats flera gånger, men nu är det så att jag har gått och köpt mig en stor färddator (har lilla idag) till min M3 -93 och hoppas att det inte kostar skjortan och installera det på BMW.

Någon som vet vad de måste dra för kablar och vilka kontakter jag måste inhandla?

Är det bara BMW som kan fixa detta eller finns det nån "hemmapulare" som kan?

/Edvard
BMW CS # 4503
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hej!

Skulle tro att detta är ett komplicerat (och dyrt) projekt. Antagligen är det inte bara kabel och kontakter som fattas utan kanske också några givare o sånt. Det är ju trots allt många funktioner på stora som inte finns på lilla. Lilla datorn är väl förresten inte ngn färddator utan bara check controll med yttertemp, eller? Lycka till iaf.

Mvh Jens
Ace
Hej Edvard

jag måste nog göra dig besviken ... det går inte att få in stora datan om man har lilla innan, detta är pga att det inte finns en kabel som stämmer... har snackar med flera om just detta (där ibland folk som fixar evset på min bil) och det är helt omöjligt om man inte vill byta "hela" kabelstammen i bilen och det vill du inte tro mig!! men men jag önskar dig lycka till och om det nu skulle vara så att du "löser" det då får du mer än gärna höra ut av dig för jag har länge velat göra samma sak

mvh ac eriksson
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Jaha du, du har köpt dig en stor färddator??
Hehe den har man väl som original...

Längst ränder vinner...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Gudis:

Din teaser... ska ljuga ihop nåt om BMW träffen i somras för din tjej så du får det svettigt ett tag.. :P

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.