AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.237

Trög koppling? Är det vanligt?

ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Har nu testkört 3 olika BMW. 2st 328:or och en 325:a och alla dessa hade en väldigt trög koppling, den var alltså trög att trycka ner men annars så fungerade det bra, växlarna gick i utan problem och den slirade inte mm. Undrar bara om detta är ett normalt fenomen på E36 att kopplingen är trög att trampa ner? Går det att ställa om på något sätt i så fall?

Mvh Stefan
Tjena!

Kopplingen är i allmänhet lite trögare på BMW än på andra bilar. Personligen så gillar jag en trög koppling så jag anser inte att det finns någon anledning att ställa om detta. Den skönaste kopplingen jag provat är den som sitter i Alpina Biturbon! =) Den e tung! Finns inget bättre!

Mvh Tobias
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Håller med Tobias till fullo... en koppling ska vara trög... finns inget värre än när man kör en ny bil och trampar ner kopplingen och det känns som man satt foten i r**en på en björn..

---
Min E30: Länk

/Chrille
ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Hmmm... okej killar... Jag förstår er till fullo :-) Men om man nu som jag kanske gillar att ha en lite mer soft koppling då... Finns möjligheten att ställa om det?

Stefan
Min koppling är mjuk, hatar tröga kopplingar.....
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tröga kopplingar forbinder jag liksom med gamla bilar. Jag tycker den skal vara fast och fin - inte sliten och slarkete - men varfor trög?
ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Tycker jag med... men går det att ställa om tro?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Hårda kopplingar anknyter till sportbilar grabbar!! Finns inget skönare! Vår Audi S4 -92 som vi hade förut var helt underbar!

//Thorssa
Kompisens Audi -97 har ca:220hk och de har ingen hård koppling.
Thorssa: Nu e ja kanske petig, men din 323 har med högsta sannolikhet inte dubbelvanos som de står i din signatur.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.