|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Har en vit e32a på gång men jag är kluven, vit bil?!?! Sammtidigt så kliar det bra mycket i bmw-tarmen :) Ska man köpa eller inte? /Erik ///Tänk först, meka sen... | |
|
Nedlackad och med snygga fälgar funkar det fint! Är bilen perfekt för övrigt så slå till! Räkna dock med att den blir svårsåld... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Som vanligt håller jag med Kalle. Europeer gillar inte vita lyxbilar, åtminstone inte tills de ser dem i verkligheten. Fick höra en massa skit från vänner och bekanta när de hörde att jag skulle köpa en vit 540, sedan såg de den i all sin nedlackade stolthet och tyckte den var skitsnygg. Nedlackning är ett måste! Vita lyxbilar är billigare, just för att de är svårsålda, man måste hitta rätt köpare. Sedan måste ju vita bilar hållas rena, tvättas och skötas på ett annat sett än t ex. en svartmetallic, men efter att ha sett alla underbara vita 540 i USA var i alla fall mitt val enkelt :-) MVH, E38B12 |
|
| Som min fru sa en gång: "En vit bil ,det går ju inte, det ser ju ut som man kör runt i ett badkar". Sedan dess har det aldrig blivit tal om en vit bil igen. :) | |
|
Måste säga att jag tycker att vita nedlackade bilar med mörka rutor, svarta lister, vita blinkers och fälgar med bred polerad kant är det absolut snyggaste som finns... så länge de är välpolerade! :) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Vit e32 är det absolut snyggaste man kan äga ! , skulle hemskt gärna ha en vit e32 - jag har bara sett en sådan och den var hur läcker som helst , verklig blickfångare ! Min alldagliga 750 med kulören "pensionärsgråmetallic" ser ut som sameslöjd jämfört med en classy vit e32:a , det blir definitivt vit till nästa sommar då jag skall lämna in bilen på hellack. KÖP ! (Jag vill köpa den själv!) |
|
|
Erik G: Är det den här? Länk Mvh |
|
|
rob_t_j72, Jepp... /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Köp köp! En vit välpolerad E32 är nog urläcker! |
|
|
Vita lyxbilar är ett tecken på att ha gott om stålar i Japan...tänk på det..=)) Svart el vitt. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Ja köp, vit e32 tyder på personlighet! Håller med Wadel, min diamantsvarta har kallats för "nästansvart" och allt möjligt.... Iwarsson |
|
|
Det pinsamaste är att min "pensionärsgrå" är SONDERLACK ! och ingen sniksonder utan en äkta som var ap-dyr , tänk den rika tysken som inte villa ha delfingråmetallic utan istället delfingråmetallic med "ett stänk mörkgrått" bara för att få lägga upp 50 papp extra :-) Vit får det bli istället , vit med äkta färgkod så att man kan lacka om stenskott osv. |
|
|
Länk är troligtvis det bästa köpet på börsen just nu... |
|
|
Kollade hur många ägare: 19st. /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Vit E32:a är superläckert köp! titta på den här 740ia-94:an Länk snygg! dock håller jag inte alls med om nedlack på E32 det passar inte alls oavsett färg, För egen del skulle en Alpinvit 740ia E32 med svart skinn "passar bättre än beige skinn som Californiabilen" sitta fint. Mvh Stephan |
|
| vit passar till 7serie inte till 3 eller 5serie | |
|
Vit bil är läckert. E32 är nog inte undantaget. Jag skulle bra mycket hellre köpt en vit E32:a än exempelvis en silvermetallic. Varför vara som alla andra? Vit kan även passa till 3- och 5-serien. Tänk en vit M3 E36, M3 E46 eller varför inte M5 E39. Har sett bilder på just sådana, och vackrare får man leta efter. |
|
|
En vit bil skulle jag aldrig köpa, allra minst en 7:a! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Min far köpte en sprillans ny vit 735iA när de presenterades 1987, körde med den ett par år och bytte sedan upp sig mot en tyskimporterad 750, också den vit. Vit e32 är barndomsminnen för mig :) | |
|
Skall titta på den på lördag. Några tips om vad jag särskillt skall titta på? /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Hade en tjejkompis när jag var yngre i USA, hennes mor brukade alltid hämta sin dotter i en supersnygg vit 735iA E32 med svart skinn. En dag skulle vi på utflykt för att beskåda de jättelika hangarfartyg som ligger vid marinbasen i San Diego hamn med skolan. Hennes mor låg före oss i E32an och min far körde vår E34a. Det började kraftigt regna och de dåliga avloppen gjorde att vägbanan snabbt fylldes med 10-15 cm (!!!) vatten. Modern (temperamentsfull italienska) i E32an låg med konstant uppställ och vattenplaning genom alla kurvor ned till hamnen, samtidigt som alla i bilen, inklusive henne själv, förtärde medhavda hamburgare och drack läsk, från den dagen har jag enorm respekt både för kvinnor bakom ratten och BMW E32 :-) Vita BMW är nostalgi! MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.