|
|
|
|---|---|
|
Läste en tevlig nyhet idag om "Nya" Koenigsegg som tydligen har premiär strax! Tokgrymma siffror iallafall! Det är verkligen skoj att vi kan placera lilla Sverige bland supersportbilarnas absoluta toppskikt Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! | |
|
JA TACK! :D --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Den är riktrigt grym! Skönt att de klarade branden i fabriken så pass bra. Var väl iofs något år sedan nu, men alltid jobbigt när sådant händer småföretag. Länk |
|
|
Skulle grymt gärna vilja se hur mycket den bilen berkligen klarar att köra! De har ju inte kunnat göra något toppfartsprov än, "bara" kommit upp i 330 eller nåt pga vind eller kurva eller vad det var... //Thorssa |
|
|
I mitt tycke lika ful som det förra "egget". Tyvärr. Att ange en så pass aggresiv toppfart är något som man gör när man säkerligen kan prestera vad man sagt. Jag tvivlar på att man kan det i detta fall. Men jag kan ha fel! Sen är det helt klart väldigt kul att det är en svensk bil! /Anton |
|
|
Thorrsa: 330 var väl med det "gamla" Egget ? Nu har dom ju ytterligare 150 pållar och har bara lovat 5 km/h utöver den gamlas utlovade hastighets som om jag inteminns fel var satt till 390km/H Och ful? ligger såklart i betraktarens öga att avgöra, men nog tusan skall den upplevas live och gärna med motorn igång för att ytterligare spä på grymheten. En del här på listan har åkt med Egget (jag tex.) och det är helt klart en fantastisk upplevelse. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
Johan: Jag betvivlar inte en sekund att det är en upplevelse lååångt utöver det vanliga att få åka med i en supersportbil av denna kaliber!! Måste vara kanonskoj!!! En åktur för mig kanske skulle sälja mig helt också, troligen är det så.. ;-) Jag tycker ändå att det finns många andra ssbilar som är snyggare. /Anton |
|
|
Riktigt läcker!, precis som Johan säger är det kul att Sverige ligger i framkant när det gäller något så kul som supersportvagnar! Undra när BMW kommer med något som kan sätta detta monster på plats? :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
tycker det är kul att det är ett svensk märke...sen så lär ju den där saken röra på sig rätt duktigt... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Kan hålla med om att den är lika ful som den förra, men det är ju min åsikt bara... Nån som har kontroll på om det är en vedbodtrimmad Fordmotor i den här med? Mvh Elvis |
|
|
Heheheh vedbodtrimmad var det ja... Mig veterligen var väl i stort sett bara blocket från Ford. Verkar finnas en del förutfattade meningar om Egget... Inte många som vedbotrimmar en bil som håller för produktion med över 900nm Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
Koenigsegg är bevisligen seriösa i sin satsning. Märket börjar bli etablerat och jag tror det är rätt linje att satsa på vansinnesprestanda. Sådant ger ett mytomspunnet varumärke. Mytomspunna varumärken säljer. 395 km/h är säkerligen en relativt korrekt siffra. Med hjälp av Cv-värdet, massan och drivkraften som variabler borde det inte var så svårt att beräkna toppfarten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.