|
|
|
|---|---|
|
Min bensinpump håller på att ge up i min 325a undrar vilken pump jag skall sätta ditt skall slänga på turbo i sommar men kommer köra orginal lite till går det att sätta ditt en 535 pump?? eller va skall jag ha?? /Johan | |
|
hur kommer man åt orginal bensin pump??? /johan |
|
|
originalpumpen på din bil sitter i tanken. monterad på tankarmaturen. Om du ska köpa en ny pump som dessutom med råge räcker till turbo så skulle jag rekommendera dig en dränk-pump. så kan den sitta kvar där den gamla satt. Dock så måste du dra grövre kablar till den. Wallbro tillverkar en 250l/h pump, och bosch har en dränkbar pump som säljs på speedparts. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
jag hittar inte bensin pumpen va sitter den????? ingen som har bilder på ett byte??? /Johan |
|
| har du kollat i tanken ? | |
|
Kasta ur sittdynan i baksätet, skruva bort det vänstra svarta plåtlocket som sitter där..... Sen har du pumpen sitter där. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
okej jag skruvade ur en sak som satt med 4st 8mm bultar en lång small sak är det inte den som mätter hur mycket bensin det är??? ingen sim har bild på en pump?? vänstra men ar du när man kolla bakåt då...så det blir högra sidan av bilen? /Johan |
|
|
Länk Där hittar du bilder och priser på chyssta Bosch-pumpar för hög volym och tryck. |
|
|
SubaruJohan: du är på helt rätt ställe. Pumpen sitter tillsammans med nivågivaren. Nivågivaren sitter fastskruvad i en större runt platts med två slanganslutningar, en till motorn och en retur. Hela den runda plattan kan man ta loss, dock så bör "det långa röret" vara ute först. Du vrider bara plattan motsols några cm sen lossnar den, två skruvmejslar att knacka med kan vara på sin plats. lossa även bensinslangarna. lyft upp hela härket. pumpen sitter längst ner på armaturen. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.