|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lite bekymer med mina torkararmar som går segt som bara den! Har letat runt här och hittat en liten beskrivning på hur man ska lösa det. Men nu undrar jag om nån vet måtten på bussningarna? För det finns väl bussningar vid torkarmsmekanismen? Såg att nån skrev att det inte fanns några. Stämmer det? Kan inte mycket om detta men men jag frågar..... hmm Vad kostar en helt ny "mekanism"? / Matte!! | |
|
Förmodligen så är det väl smuts som gjort att det beckat igen och går trögt. Går det att få ur axlarna ur bussningarna och putsa med putsduk och sedan smörja ? /Johan |
|
|
Jag har faktiskt inte tittat på det ännu. Har inte bilen idag som synd är.. Men ska ta tag i det när jag kommer hem. Får hoppas att man inte behöver skaffa en ny mekanism eller vad det kallas för. Lär ju kosta :( / Matte!! |
|
| Inga bussningar, stål mot aluminium. Förhoppningsvis smort en gång från fabrik, sedan dess går det bara tyngre och tyngre. En droppe olja någon gång då och då är inte helt fel. | |
|
Är det bara att ta i som fan och dra ut torkararmarna ur bussningarna eller ska man göra nåt mer än att lossa bultarna under plastskydden?? / Matte!! |
|
|
Sitter det inte en låsring på axeln som man får pilla bort.Vet inte hur det ser ut på BMW men på andra bilar aom jag mekat med har jag för mig att det brukar sitta nån form av låsring. /Johan |
|
|
Okej. Jag får kolla.. Dom rör sig typ inte alls nu.. Blir så trött..! / Matte!! |
|
fjamsetramsa |
lossa muttern och dra rakt upp... |
|
Okej! Sen är det bara att göra rent och smörja och hoppas att det hjälper..? :S |
|
fjamsetramsa |
japp |
|
Passar på att fråga en fråga rill.. Finns det något mer man kan göra om inte detta hjälper innan man springer iväg och köper en helt ny "mekanism"..? / Matte!! |
|
fjamsetramsa |
Montera ut alltihopa rengör och smörj.. |
fjamsetramsa |
fjamsetramsa |
|
Är det inte skumt att båda armarna går lika segt? Då msåte det väl vara nåt strul i själva motoriken...? Äh orkar inte tänka på det längre.. / Matte!! |
|
fjamsetramsa |
ja kanske...men ta ut alltihopa då...kostar dej bara tid... |
|
Du har ingen liten beskrivning på hur man går tillväga på bästa sätt? =) Tack för alla svar! =) / Matte!! |
|
fjamsetramsa |
Jag har inte gjort det själv..men med tanke på vad man läst här innan och erfarenhet som mekaniker i 15 år så...du har ju inget glapp...var glad för det...skulle motorn eller nått annat än det mekaniska vara kass så är det säkerligen enkelt o billigt att fixa till...mitt råd är därför att montera ut allt kolla om motorn är hel..o du märker ju om det begat ihopa isåfall bara att rengöra... |
|
Nu funkar det bättre efter att jag lossade muttrarna och smorde men jag fick inte av armarna men tydligen så är det bara att ta i lite.. Så det verkar bara vara att smörja :) / Matte!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.