AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
673

En billig 520 Touring..?

Nog måste man väl anse denna bil vara prisvärd? Och vad händer med priserna på BMW?? Länk

Tips: När något är för billigt för att vara sant så är de i princip alltid så med.
De finns en anledning till varför bilen inte har några nummerskyltar osv. Jag vågar sätta en mindre summa pengar på att den bilen är helt nyimporterad och har allmänt skum historik.

Men vad gör det? Med den normala svensson mentaliteten (snålheten bedrar ofta visheten)så kommer bilen vara borta inom någon dag. Men vi får iaf troligtvis en ny forum medlem :)

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Håller helt med dig, wendtan, men..
Dessa bilar (oärlig eller inte) sätter alltid en press på begagnatpriserna. "Svensson" relaterar till "men jag såg en riktigt billig på Blocket" när man står där med sin pedantskötta pärla och skall försöka sälja till "vettiga" pengar.
Och visst är det viktig att vara på sin vakt om man skall köpa. Hittar själv inte en 520 Touring i Tysklad som jag kan ta hem och lägga på en liten vinst och därefter kränga. "Goran" måste ha bra kanaler i bilhandlarsvängen i Tyskland..

När man ser en nyimporterad bil till salu i sverige skall man alltid ställa sig frågan vad importören fick ge för den i tyskland.
Ingen importerar en bil från tyskland och säljer den omgående billigt i sverige för att vara sjysst :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Denne Goran, Juro, eller vad han nu heter för dagen är (ö)känd för sina extremt felstavade annonser och billiga bilar som han annonserar ut på blocket. Bilarna är alltid nyimporterade och med låga miltal.

Jag har själv aldrig tittat på någon av bilarna han har till salu, men jag kan bara råda en eventuell spekulant till att vara MYCKET uppmärksam och skeptisk.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
...skönt att se kommentaren i annonsen där 520 Touring 97 beskrivs som "den ultimala familjebilen".

Ägare till RS6 Avant, 540 Touring mfl har säkert svårt att hålla sig för skratt :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Precis som Kristoffer_L skriver så ska man ta sig en funderare över om importören importerar bilen ifråga för att vara snäll eller tjäna en eventuell slant? vad den kostade i Tyskland och varför den var "billig"? Det brukar oftast finnas en förklaring...
Eftersom E39 är förhållandevis riktigt billig i förhållande till vad man får så kanske man inte ska ge sig på de absolut billigaste.

/Wille
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Pålägg gäller väl för alla som lever på att sälja bilar.

Vissa lägger på lite mindre än andra.
Denna försäljare har sannorlikt lagt på väldigt lite förtjänst.
Hade det varit en 523 istället hade jag åkt och kollat på den.
Hittade en (1) 520 Touring som var billigare än bilen som nämns ovan, fast den hade rullat 25400 mil. Begärt pris 73000 sek, och sen tillkommer ju importen. Så 77000 för en 520 Touring i Sverige med 15000 mil på mätaren är ju grymt billigt, frågan som kvarstår är varför...
nä han borde ju inte gett mer än 60tusen i tyskland för den...
om man ska räkna med avgifter + vinsterna han måste göra...

Har hört om denna goran förr på detta forum...
verkar inte ha allt för bra rykte....
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Länk

Samma bil!
Nej i så fall har den gode Goran sågat till en taklucka......

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
...annonsen numera raderad från blocket....såld eller....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag har tittat på många av deras bilar, måste säga att de är väldigt bra skick, samt att dom talar om alla fel som dom vet på bilarna.
Antagligen har dom väldigt bra kontakter i Tyskland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.