|
|
|
|---|---|
|
Fick meddelande från dem idag. Mellan februari och Maj skall pumparna bytas ut mot 96 och 98 oktan grön bensin. Dvs sedan kan man välja blyfri 95-96-98 oktan | |
|
De är ju en riktigt god nyhet! Har väntat länge på att de skall hända. ingen info på jet.nu än verkar det som. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
härligt att höra...det var på tiden Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Va i H-vete!!!=( Jag måste ju ha röd soppa i min gamla okattade häck! Ska man börja behöva köpa blyersättningsmedel på flaska varje gång man ska tanka bilen nu..?! För det finns väl inget annat ställe med röd bensin? *suck* //David |
|
|
David: Jag skulle tro att Jet är en av de få mackarna som har haft "röd" soppa kvar. Du får köpa blyerstättningsmedel o hälla på eller leta efter en M54TU 3.0 på skroten eller nått? :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Ja jag tror ju tyvärr också att Jet var sist med röd bensin..=( Nu e jag inte så inne i facktermerna här men M54TU 3.0?? //David |
|
|
Grrrrr... Gillade ju Jet just därför. /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
David: De är en 3 liters 6:a på 231 hk som normalt återfinns i 330. Och den går utmärkt på 95/98 blyfri :) Kanske lite kostsam lösning i jämförelse med att hälla på blyersättningsmedel dock. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Jasså.. ja man kanske ska stoppa ner en sån snurra i bilen =). Kanske lönar sig i längden kontra alla pengar man får lägga på blyersättning..=( //David |
|
|
Blyersättningen kostar drygt 20kr och räcker till 500liter. Du får köra bra många mil innan du kommer upp kostnaden för en M54TU 3.0 ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jesper: Jasså det är inte dyrare? Jag har aldrig kört med blyersättning på flaska=) Då är det bara böket som blir jobbigt då... att alltid ha en flaska blyersättning i bilen. //David |
|
|
Va trist.... : ( ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
vilket flax man har... har funderat på å skafaf hydro kort istället nu när man vill ha grön 98 till 323an... men men... då kan man fortsätta tanka billigast då... hos JET! :) /Jonas |
|
|
David: Har du kollat hur det ligger till hos de mindre mackarna som Din-X, Uno-X som t ex finns här i skåne. Vet att det i småland och andra delar av sverige finns mindre lokala bensinkedjor som också fortfarande säljer "röd" 98. Deras priser brukar också generellt ligga lägre än hos de större bolagen. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
kristoffer: Tack för tipset! Vet attd et finns både Din-X och Uno-x här i närheten. Är det någon som har nån aning om skillnaden på blyersättningens kvalitet på flaska kontra pump med röd bensin? Mao kan det kanske vara bättre att tanka grön 98 och blanda själv? //David |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fint som snus med nyöppnad Jet mack i Hassoland :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Läste på nån sida att "de allra allra flesta motorer kan köras på blyfri bensin - och är man det minsta osäker kan man slå i en liten skvätt tvåtaktsolja" - det tycker jag låter vettigt , men jag har alltid kört mina gamla ök på blyfri trots att det varit 80-tals bilar , det har verkat fungera bra iaf. Är det inte så att den blyfria har additiv för ventilsäten etc ? samt att alla motorer med alu-topploch har så hårda säten att det går bra med blyfri ? |
|
|
När dom tog bort den röda bensinen på statoilhade dom en pärm där som man kunnde slå upp alla bilar i å se om dom klarade sej på grön bensin eller behövde tillsats... /Jonas |
|
|
Hasso: De kan väl kvitta var du tankar när du gör de typ 3 gånger om året? :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Vissa Qstar-mackar har nog röd bensin kvar. Ej riktigt säker, dom kan ha hunnit tagit bort den... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fel Wendtan tre gånger det senaste halvåret :)) med det är fortfarande 25 liter kvar i tanken minst.:))sen sist ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.